וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכת מגמת הקיצוצים בתעשיית התעופה האמריקאית: נורתווסט תקצץ 8% מכוח האדם בשל העלייה במחירי הנפט

סוכנויות הידיעות

10.7.2008 / 13:29

נורתווסט תחל לגבות היטל בסך 15 דולר עבור כל מזוודה שיעלו הנוסעים למטוסיה



נורתווסט איירליינס, חברת התעופה החמישית בגודלה בארה"ב, הודיעה על כוונתה לקצץ 2,500 משרות בחברה - 8% מכוח העבודה - בשל העלייה החדה במחירי הדלק למטוסים. בנוסף, הודיעה החברה כי היא תחל לגבות עמלה בסך 15 דולר עבור כל מזוודה שיעלו הנוסעים למטוס.



נורתווסט, שהסכימה באפריל להתמזג עם דלתא איירליינס, חברת התעופה השלישית בגודלה בארה"ב, העריכה כי הקיצוצים הצפויים יובילו לחיסכון עלויות של 300-250 מיליון דולר מדי שנה. נורתווסט מעסיקה כיום 31 אלף עובדים.



"הקיצוצים האלה הם תוצאה ישירה של העלייה חסרת התקדים בהוצאות הדלק ושל הצעדים ההכרחיים שבהם עלינו לנקוט כדי לשמור על רווחיות", אמר מנכ"ל נורתווסט, דאג סטינלנד. בעקבות ההודעה, נפלה אמש מניית נורתווסט ב-16%.



כמו כן, הודיעה נורתווסט כי בדומה , היא תנהיג היטל לפיו היא תגבה 15 דולר עבור כל מזוודה שיעלה נוסע למטוס, בנוסף להעלאה צפויה של 5%-3% במחירי הכרטיסים. "כדי לשרוד את התקופה הזאת, עלינו לנקוט בצעדים כדי לשלוט בעלויות ולהגדיל את הכנסותינו", אמר סטינלנד.



נורתווסט היא האחרונה בשורה ארוכה של חברות תעופה בארה"ב שהכריזו לאחרונה על קיצוצי משרות וצמצום הוצאות בעקבות העלייה החדה במחיריה דלק. אמריקן איירליינס הודיעה השבוע על כוונתה לפטר כ-7,000 עובדים, כ-8% מכוח העבודה, עד סוף השנה, ולהפחית את מספר הטיסות עקב מחירי הדלק. בחודש שעבר הודיעה קונטיננטל איירליינס על כוונתה לקצץ 3,000 משרות, 6.5% מכוח העבודה, ולהפחית את מספר הנוסעים בטיסותיה ב-11% עד לרבעון הרביעי. גם חברת התעופה אייר קנדה, חברת התעופה הגדולה במדינה הצפון אמריקאית, הודיעה כי תקצץ 2,000 משרות.



נורתווסט רשמה הפסד ענק של 4.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2008, בעקבות הזינוק במחירי הדלק. באפריל הודיעה הודיעה נורתווסט כי הסכימה להירכש על ידי דלתא תמורת יותר מ-3 מיליארד דולר, במסגרת מיזוג שאם ייצא לפועל ייצור את חברת התעופה הגדולה בעולם, במונחי כמות נוסעים.



שבע חברות התעופה הגדולות ביותר בארה"ב רשמו ברבעון הראשון של השנה הפסד כולל של 1.32 מיליארד דולר, הפסד רבעוני שני ברציפות לאחר שישה רבעוני רווח רצופים. קונטיננטל, , נורתווסט, אמריקן איירליינס, יונייטד איירליינס, יו.אס איירווייס ואלסקה אייר רשמו ברבעון הראשון של השנה הפסד תפעולי שולי של 5.2%, ירידה של 7.7% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully