וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון תרו בתגובה רשמית ראשונה להצעה סאן: "ההצעה מבזה ומפרה את החוק הישראלי"

שמואל שוסטר

10.7.2008 / 15:50

בארי לויט: סאן יודעת שההצעה לא תתקבל על ידי בעלי המניות ומטרתה היא להפעיל לחץ



בתגובה רשמית ראשונה להצעת סאן לרכוש את החברה במחיר של 7.75 דולר למניה השיב היום דירקטוריון כי ההצעה הינה "מבזה" וכי סאן יודעת כי היא לא תתקבל על ידי בעלי המניות. לדבריהם, סאן יודעת כי ההצעה נמוכה הן ממחיר השוק והן מהמחיר אותו שילמה בכדי לרכוש נתחים מהחברה במסגרת עסקות פרטיות שביצעה.



להערכת דירקטוריון תרו, בהצעתה הנמוכה מנסה סאן להשיג שליטה בחברה מבלי לשלם מחיר הוגן לבעלי המניות. להערכתם, מטרתה היחידה של סאן הינה להפעיל לחץ בניסיון לממש אופציות בהמשך להסכם האופציות עליו חתמו משפחות לויט ומורוס - השולטת בתרו, עם סאן במסגרת הסכם המיזוג לפני כשנה. במקביל הודיעה הנהלת תרו, כי קיבלה חוות דעת משפטית הגורסת כי הצעת סאן לרכוש את מניות החברה מהווה הפרה של חוק החברות הישראלי.



תגובתה של החברה התפרסמה היום במכתב שנשלח לבעלי המניות של תרו, במסגרתו המליץ בארי לויט, יו"ר הדירקטוריון שלא לקבל את הצעתה של סאן. בין הסיבות לדחיית ההצעה שמנה לויט: "ההצעה נמוכה באופן אבסורדי, היא אינה הוגנת, ואינה מתאימה מבחינה פיננסית וההצעה אינה חוקית".



הפרשה הנוכחית החלה לפני חודש, אז פרסמה חברת סאן פרמה ההודית הצעת רכש לכל בעלי מניותיה של חברת תרו. סאן הציעה אז לרכוש את המניות במחיר של 7.75 דולר למניה הנמוך ב-27% ממחיר המניה. ההצעה התפרסמה בעקבות המהלך המשפטי שסאן מנהלת לאכוף את מימוש האופציה, שקיבלה מבעלי השליטה בתרו לרכוש את מניות השליטה (41% מזכויות ההצבעה ו-9% מהזכויות בהון) במחיר של 7.75 דולר למניה.



סאן הודיעה על מימוש האופציה ב-28 ביוני, חודש בדיוק לאחר שחברת תרו הגישה בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שיוציא צו הצהרתי שיקבע כי אם סאן תנסה להגדיל את החזקותיה בחברה מעבר ל-45% יהיה עליה לפרסם הצעת רכש מיוחדת ל-5% לפחות ממניות החברה, וזאת בהתאם לחוק החברות.



האופציה ניתנה לסאן כחלק מההסכם שנחתם במאי 2007 בין סאן לבין תרו לרכישת תרו בדרך של מיזוג במחיר של 7.75 דולר למניה.



ההסכם קבע, כי אם המיזוג בין סאן לבין תרו לא יושלם, שמורה לסאן האופציה לרכוש את השליטה בתרו מידי בעלי השליטה במחיר של 7.75 דולר למניה, כשסאן מצידה התחייבה להציע לכל בעלי המניות מהציבור שירצו בכך למכור לה את מניותיהם במחיר זהה. הצעת הרכש של סאן תפקע ב-28 ביולי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully