וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי היה מידע פנים? בנק ישראל רכש עשרות מיליוני דולרים - דקות לפני הודעתו

איתן אבריאל

10.7.2008 / 16:40

בנק ישראל יגרוף רווחים של מאות מיליוני דולרים - אם יצליח לשנות את מגמת המסחר בדולר

האם היה סוחר כזה? גרף המסחר אינו מסגיר הרבה, אבל סוחרים בחדרי העסקות דיווחו כי בשעה שלפני הודעות בנק ישראל בוצעו, כנגד המגמה השלטת ברוב שעות היום, מספר עסקות רכישה של דולרים אשר רובן הגיעו דווקא מבנקים בחו"ל. רכישות שהעלו את שער הדולר ביותר מאגורה, מרמה של 3.20 שקלים לדולר לרמות של כמעט 3.22 שקלים. מקרה? אולי. שער עגול של 3.20 שקלים מעמיד לעיתים קרובות התנגדות פסיכולוגית, ונסיגה משער כזה היא תופעה שכיחה.



אבל היה גוף אחד אשר נהנה ממידע פנים וגם ניצל אותו: בנק ישראל עצמו. על פי גורמים בשוק, בנק ישראל ביצע בדקות שלפני הודעתו מספר עסקות משמעותיות לרכישת דולרים ברמות השערים הנמוכות ביותר מזה יותר מ-12 שנה: בין 3.21 ל-3.22 שקלים לדולר. על-פי מספר הערכות, הסתכמו הרכישות של הבנק המרכזי בעשרות מיליוני דולרים, ולא בלתי אפשרי כי גם הקניות של הבנקים הזרים היו (לפחות בחלקן) עבור בנק ישראל. התוצאה המיידית: בנק ישראל גרף בתוך פחות משעתיים רווח של 4%, ואם הסכום שנרכש הגיע ל-50 מיליון דולר - הרי שמדובר ברווח של כ-2 מיליון דולר לבנק ישראל.



האם זה תקין? בנק ישראל שונה מכל עושה שוק או סוחר אחר, ורווחי מסחר ספקולטיוויים אינם חלק מיעדי המדיניות שלו - אבל אין ספק שהדילרים בחדר העסקות של בנק ישראל בירושלים יצאו היום לביתם עם חיוך על השפתיים.



למעשה, יתכן והרווח הקטן הזה הוא רק הקדימון: אם פעולות בנק ישראל יצליחו ומגמת הדולר אכן תשתנה, הרי שפישר יגרוף רווחים של מאות מיליוני דולרים כנגד הדולרים שהוא קנה ב-4 החודשים האחרונים, ואולי גם כנגד אלה שהוא יקנה בימים הקרובים. אין ספק: אם כבר להיות סוחר בשוק - טוב להיות זה שמדפיס את הכסף וזה שקובע את הכללים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully