וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וורן באפט מסייע בעוד מיזוג ענק:יסייע לדאו כמיקל לרכוש את רום אנד האס תמורת 18.8 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

10.7.2008 / 17:00

זוהי הרכישה הגדולה ביותר ב-101 שנותיה של דאו כמיקל, יצרנית הכימיקלים הגדולה בארה"ב



דאו כמיקל, יצרנית הכימיקלים הגדולה בארה"ב, הודיעה היום כי הסכימה לרכוש את המתחרה רום אנד האס תמורת 18.8 מיליארד דולר, במטרה להפחית את תלותה של החברה בכימיקלים המבוססים על נפט ולהגדיל את הכנסותיה.



במסגרת העסקה, בעלי המניות של רום אנד האס יקבלו 78 דולר במזומן עבור כל מניה של החברה שברשותם. מחיר הרכישה משקף פרמיה של 74% על מחיר הנעילה של רום אנד האס אתמול. ברקשייר התאוויי, ענקית האחזקות שבבעלות המיליארדר וורן באפט, תספק מימון בסך 3 מיליארד דולר להשלמת העסקה. זרוע ההשקעות של כווית תספק מימון נוסף בסך מיליארד דולר.



מנכ"ל דאו כמיקל, אנדרו ליווריס, אמר בחודשים האחרונים כי החברה מעוניינת בהשקעה גדולה שתפחית את תלותה בתנודות בשוק הנפט ותאפשר לה להגדיל באופן משמעותי את קצב הצמיחה שלה. רום אנד האס האמריקאית היא היצרנית הגדולה בעולם של רכיבים הכלולים בצבעים אקריליים ובנוסף מייצרת כימיקלים נוספים המשמשים באריזות ובמוצרים אחרים.



זוהי הרכישה הגדולה ביותר שביצעה דאו כמיקל ב-101 שנותיה של החברה, והפעם השנייה שבה ברקשייר התאוויי מסייעת במימונו של מיזוג ענק בין שתי חברות. באפריל סייע באפט ליצרנית הממתקים מארס לרכוש את חברת המסטיקים ריגלי תמורת 23 מיליארד דולר, בתמורה לנתח של 2.1 מיליארד דולר בחברה הממוזגת.



באפט נמצא כיום בעיצומו של מסע קניות גדול, שבמסגרתו רכש במארס נתח של 60% בקונצרן מרמון הולדינגס של משפחת פריצקר תמורת 4.5 מיליארד דולר. את זאת עשה באפט מתוך כוונה לרכוש את יתר הקונצרן בחלקים בשנים הקרובות.



לברקשייר 35.6 מיליארד דולר בקופה, שיכולים לאפשר לה לנצל את המשבר הנוכחי בשווקים כדי לחפש הזדמנויות רכישה משתלמות. "כך באפט עושה את הכסף שלו - הוא מנצל שווקים חלשים וכאוטיים לטובתו", אמרה וויטני טילסון, בכירה בקרן הגידור הניו יורקית טי-2 פרטנרס, המשקיעה בין היתר במניות ברקשייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully