וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי ת"א דחה ערעור פרקליטות מיסוי וכלכלה על זיכוי סוחרי המט"ח קיי והורה מאילנות בטוחה

הילה רז

10.7.2008 / 18:02

השופטת יהודית שיצר מתחה ביקורת על פרקליטות מיסוי וכלכלה



הרכב שופטות בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום את ערעורה של פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) על זיכויים של יונתן קיי וניר הורה מבית ההשקעות אילנות בטוחה (כיום כלל פיננסיים). לפיכך יוותר על כנו זיכויים של השניים מעבירות בניירות ערך, ובהן ניסיון להשפיע בדרכי תרמית על שערי הפתיחה של מניות המעו"ף במהלך ימי הפקיעה של אופציות המעו"ף בשני מועדים ב-98'.



השופטת יהודית שיצר, שכתבה את פסק הדין מתחה ביקורת על פרקליטות מיסוי וכלכלה וציינה כי לפרקליטות עמד לרועץ ניסוחו של כתב האישום, שגבולותיו הצרים הגבילו וצמצמו אותו לגדר נוסח האישום בלבד.



בכתב האישום שהוגש נגד השניים יוחסו לקיי, שכיהן כמנהל הנוסטרו של מחלקת המעו"ף, ולהורה, שתיפקד כמנהל חשבון מעו"ף ארביטרז', 25 עבירות של ניסיון להשפעה בדרכי תרמית ו-24 עבירות של ניסיון להשפעה בדרכי תרמית של שערי ניירות ערך.



נטען כי הם ניהלו את המסחר באופציות בחשבון העצמי (נוסטרו) של אילנות בטוחה, וכי במועד הפקיעה במארס 98' פעלו כדי לסגור חשיפה שנוצרה בתיק, וביצעו פעולות קנייה ומכירה עצמיות כדי להשפיע על שערי 25 מניות המעו"ף.



שופטת בימ"ש השלום בתל אביב, זיוה הדסי הרמן, קבעה בפסק הדין שבמסגרתו זיכתה את השניים כי שוכנעה שלא התכוונו בפעולותיהם לבצע תרמית - אלא להגן על תיק הנוסטרו של אילנות בטוחה, ולא להימצא בחשיפה העלולה לגרום לתיק ההשקעות נזק.



בינואר 2005 הגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה ערעור במסגרתו טענה כי עסקות עצמיות הן פיקטיוויות וחותרות תחת בסיס תפקוד שוק ההון ואין להשלים עמן.



סנגוריהם של הורה וקיי טענו כי אין להתערב בפסק הדין לאחר שבית משפט השלום נחשף לראיות במלוא עצמתן ושמע עדים רבים במשך זמן ממושך. כן נטען כי השניים פעלו מתוך עמדת התגוננות לגיטימית.



בהתייחסה להודעת הערעור של הפרקליטות מציינת השופטת שיצר כי "הפרקליטות מסתמכת על הפניות לפסיקה, אך לא הצליחה להראות באופן קונקרטי מאלראיות בעל פה ובכתב המצביעות לשיטתה בבירור על אשמת המשיבים, התעלם בית משפט השלום".



לדברי השופטת שיצר, "הפרקליטות אף נמנעת מהתייחסות לחלק מדברי העדים המומחים, שהיא עצמה הביאה ומבקשת מערכאת הערעור להניח הנחות, שהיא לא הצליחה להוכיח באמצעות עדיה בבית משפט השלום". בשל קשייה של פרקליטות מיסוי וכלכלה להניח תשתית ראייתית מספקת, נמנע בית המשפט המחוזי, כערכאת ערעור, להתערב בהחלטת בית המשפט השלום לזכות את קיי והורה.



עו"ד נוית נגב אמרה לאחר הדיון כי היא שמחה שלאחר עשר שנים מאז נחקר לראשונה הורה, הפרשה מגיעה לקיצה בצורה הטובה ביותר.



את קיי ייצגו בהליך עו"ד אלון רון. הורה יוצג על-ידי עורכי הדין דן שיינמן, נוית נגב ואיריס ניב-סבאג.



פרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה יוצגה בערעור על-ידי עו"ד אורלי דורון ועמית בכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully