וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי: על הקונגרס ליצור רגולטור יחיד בשוק ההון ולתת בידיו יותר כלים

סוכנויות הידיעות

10.7.2008 / 19:09

מניית ליהמן ברדרס צנחה לאחר שברננקי ציין כי יש להעניק לרגולטור כלים להצלת חברת השקעות על סף קריסה



יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר היום בעדותו לקונגרס כי על בית המחוקקים האמריקאי לרכז את הרגולציה על בנקי ההשקעות, ולתת בידיו את הכוח לקבוע את תקני ההון, הנזילות וניהול הסיכונים של בנקי ההשקעות. בנוסף אמר ברננקי כי על הקונגרס לתת בידי הרגולטור כלים להצלת חברת השקעות הנמצאת על סף פשיטת רגל - אמירה שהובילה לספקולציות נוספות לגבי מצבו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס. מניית הבנק צונחת בכ-12% לאחר דבריו של ברננקי.



"על הרפורמות ברגולציה של בנקי ההשקעות להכיר במאפיין המיוחד של מגזר זה", אמר ברננקי בעדותו לועדת השירות הפיננסיים של בית הנבחרים. עם זאת, על הרגולטורים להיזהר על מנת "לא להבריח פעילויות עתירות סיכון למוסדות מחוץ לגבולות המדינה". ברננקי אף הוסיף כי על הקונגרס לשקול להעביר את הרגולציה על שוק ההון האמריקאי לידי רגולטור יחיד, לעומת המצב הנוכחי, בו קיים ריבוי רגולטורים. בכך הצטרף ברננקי לעמדתו של פולסון, שדיבר אף הוא בפני הקונגרס היום.



הבנק הפדרלי וסוכנויות פדרליות אחרות דנים ברפורמה ברגולציה של שוק ההון, בעקבות פרשת בר סטרנס, בה הבנק הפדרלי נחלץ להזרים לו כספים כשהיה על סף קריסה. גורם נוסף לעלייתו של נושא זה לסדר היום הוא משבר האשראי שנבע משוק המשכתנאות האמריקאי.



"כעת ברור שאנחנו נמצאים באחד המשברים הכלכליים החמורים ביותר בתקופה האחרונה - בין היתר בשל רגולציה חסרה", אמר נציג בית הנבחרים ברני פרנק, יו"ר ועדת השירותים הפיננסיים. חברות הפיננסים הגדולות בעולם כבר דיווחו על הפסדים ומחיקות ערך בסך 404 מיליארד דולר מאז תחילת השנה שעברה. רכיב מניות הפיננסים במדד S&P 500 צנח ב-46% בשנה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully