וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

יעל פולק

10.7.2008 / 23:35

למרות הפסדי הענק שרשמו חברות המשכנתאות, הצבע הירוק שלט בבורסה בניו יורק. דאו ג’ונס עלה ב-0.7% והנאסד"ק הוסיף 1%

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה חיובית, על אף הפסדי הענק שרשמו חברות המשכנתאות הממשלתיות בארה"ב, פאני מיי ופרדי מאק. לעומת זאת, מדד המניות הישראליות איבד כ-1% בהובלת מניית ריטליקס, שצנחה ב-9%.

דאו ג’ונס עלה ב-0.7% לרמה של 11,230 נקודות, נאסד"ק הוסיף 1% לרמה של 2,257 נקודות ו-S&P 500 התחזק ב-0.7% לרמה של 1,253 נקודות.

בשוק הסולידי רשמו אגרות החוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עליות, והתשואה עליהן ירדה ב-0.023% ל-3.811%.

שוקי המניות בוול סטריט הגיעו לרמת שפל של שנתיים אתמול, בעקבות החששות ממצב שוק המשכנתאות האמריקאי והשפעתו של הצמיחה הכלכלית. הירידה בשוקי המניות הכניסה את מדד S&P 500 לטריטוריה דובית לראשונה מאז 2002.

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר היום בעדותו לקונגרס כי על בית המחוקקים האמריקאי לרכז את הרגולציה על בנקי ההשקעות, ולתת בידיו את הכוח לקבוע את תקני ההון, הנזילות וניהול הסיכונים של בנקי ההשקעות. בנוסף אמר ברננקי כי על הקונגרס לתת בידי הרגולטור כלים להצלת חברת השקעות הנמצאת על סף פשיטת רגל - אמירה שהובילה לספקולציות נוספות לגבי מצבו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס. מניית הבנק צונחת בכ-12% לאחר דבריו של ברננקי.

מספר הליכי העיקולים בארה"ב עלה ב-53% ביוני לעומת החודש המקביל ב-2007, ומספר העיקולים שביצעו הבנקים עלה פי 3. זאת בעקבות ירידת ערך הבתים, ובשל עדכון כלפי מעלה של שיעורי הריבית על המשכנתאות אשר הביא מספר גדול יותר של אנשים לוותר על ביתם.

הפסדי הענק שרשמו חברות המשכנתאות הממשלתיות בארה"ב, פאני מיי ופרדי מאק, הביאו אותן למצב של חדלות פירעון - כך אמר היום נשיא הבנק הפדרלי של סנט לואיס לשעבר, ויליאם פול, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג.

העלייה החדה במחירי הדלק בארה"ב, שהגיעו השבוע לשיא של 4.108 דולר לגלון, הובילו לראשונה מזה חמש שנים לקיצוץ חד בהוצאותיהם של האמריקאים על דלק - כך עולה מנתונים שפרסמה סוכנות המידע על אנרגיה האמריקאית (EIA).

יאהו הודיעה כי היא עתידה להשיק שירות חדש שיאפשר למשתמשים להרכיב מנוע חיפוש שמותאם לצרכיהם האישיים. יאהו תנסה להחליש את שליטתה של גוגל בתחום פרסום מודעות בתוצאות החיפוש, ותנסה לחסום את דרכה של גוגל בפני השתלטות על השוק.

יצרנית השבבים ממגדל העמק, טאואר, חוזה הכנסות של 58 מיליון דולר לרבעון השני של 2008. כך נמסר במצגת שערכה טאואר בבית ההשקעות קולינס סטיוארט בניו יורק, שעומדת בהתאם לתחזית החברה עם דו"חות הרבעון הראשון, החברה צפתה הכנסות בטווח שבין 60-56 מיליון דולר, והצפי הנוכחי הוא באמצע הטווח.

נס טכנולוגיות הגיעה להסכם למכירת חטיבת המכירות וההפצה של מוצרי SAP בישראל ל-SAP העולמית תמורת 100 מיליון שקל. על פי ההסכם, תרכוש SAP את פעילות ההפצה, התמיכה והתחזוקה של הטכנולוגיה והפתרונות של SAP.

בתגובה רשמית ראשונה להצעת סאן לרכוש את החברה במחיר של 7.75 דולר למניה השיב היום דירקטוריון כי ההצעה הינה "מבזה" וכי סאן יודעת כי היא לא תתקבל על ידי בעלי המניות. לדבריהם, סאן יודעת כי ההצעה נמוכה הן ממחיר השוק והן מהמחיר אותו שילמה בכדי לרכוש נתחים מהחברה במסגרת עסקות פרטיות שביצעה.

בית ההשקעות ג'פריס מוריד את ההמלצה לצורן, המפתחת מעבדים למגוון מוצרי צריכה אלקטרוניים, מ-"תשואת חסר" ל-"מכירה", וקובע למניה מחיר יעד של 8.5 דולרים, כאשר מחיר היעד הקודם של בית ההשקעות עמד על 10 דולרים. בין הסיבות להורדת ההמלצה לפי בית ההשקעות - החברה איבדה את השוק של שני ממירי טלוויזיה חשובים, מה שגרם ל-"פגיעה בהזדמנות האפסייד במחצית השנייה של השנה".

בין המניות הישראליות שסבלו ממגמה שלילית ניתן למצוא את מניית אלווריון, המספקת ציוד תקשורת אינטרנט בטכנולוגיית ה-WiMax; מניית גיוון אימג’ינג, המייצרת ומשווקת מערכת אבחון הכוללת גלולה אנדוסקופית; מניית סרגון, יצרנית הציוד לתקשורת סלולרית ומניית מלאנוקס, המתמחה בפיתוח מוצרי תקשורת מבוססי מוליכים למחצה בתקן אינפיניבנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully