וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוצפה של קצב, החובה של מיסז'ניקוב

צבי זרחיה

12.7.2008 / 19:20

גם אם לפי ההחלטות "היבשות" קצב זכאי לתנאים, הרי שמבחינה ציבורית אי אפשר להקצות לו את מה שקיבלו קודמיו בתפקיד

תביעותיו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב לקבלת לשכה בתל אביב, רכב חדיש וצוות עוזרים, בעלות שנתית של מאות אלפי שקלים למשלם המסים, מרגיזות. נכון, כנשיא לשעבר וכל עוד לא הורשע בעבירה שיש עמה קלון זכאי קצב לכל ההטבות. אפילו כתב אישום מחודש לא הוגש בעקבות ביטול עסקת הטיעון עמו, ולכן הוא בחזקת זכאי.

למרות זאת, קצב היה צריך לנהוג באיפוק ולוותר על התנאים עד להכרעת דינו. הוא הרי יודע היטב שהתקציב לנשיאים לשעבר, בסך 1.175 מיליון שקל בשנה לכל החיים, מיועד ליצירת קשר עם הציבור - למשל מתן הרצאות ומפגשים עם תלמידים. ואולם, רבים בציבור אינם מעוניינים בקשר עם מי שכונה על ידי היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז "עבריין מין סדרתי".

מאחר שקצב לא הודיע בפומבי שהוא מקפיא את קבלת התנאים עד להכרעת דינו, יפה נהג החשב הכללי באוצר שוקי אורן, שהחליט באומץ רב לצמצם במידה ניכרת את התקציבים המיועדים לו. אורן הבין שגם אם לפי ההחלטות "היבשות" קצב זכאי לתנאים, הרי שמבחינה ציבורית אי אפשר להקצות לקצב את מה שקיבלו קודמיו - לשכה מפוארת בבניין משרדים יוקרתי בתל אביב, רכב חדיש וסוללה של עוזרים.

אורן ראוי לשבח על כך שהורה להקצות לקצב לשכה באחד ממבני הממשלה בתל אביב או לשכור לו לשכה לטווח קצר "לפי הסטנדרטים המקובלים ובתנאים הכלכליים העומדים במבחנים הראויים בהיבטים השונים". אלא שאורן לא יכול לעצור את התביעות לאורך זמן. ועדת הכספים של הכנסת, המופקדת על תנאי הנשיאים לשעבר, נדרשת לתת לו גיבוי חוקי.

יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, ח"כ חיים אורון (מרצ), דורש כבר זמן רב להחליט על הקפאת ההטבות לקצב עד להכרעת דינו, אבל יו"ר ועדת הכספים, ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), עדיין לא העלה את העניין להצבעה. מיסז'ניקוב חושש שלקצב ייעשה "בית דין שדה". הח"כים דורשים ממנו להעלות בוועדה כבר ביום שני הקרוב הצעת החלטה, שתביא להקפאת ההטבות לנשיא מדינה שהוגש נגדו כתב אישום - עד להכרעת הדין.

לקצב אין בושה, והוא דורש את ההטבות. לכן מוטל על מיסז'ניקוב לגלות אומץ ולהדוף את הבקשות. הוא יודע שקצב עסוק כעת בענייני משפטו, ולכן לא צריך לחלוב את הקופה הציבורית בתקופה הזו. עליו מוטלות החובה והאחריות להקפיא את מתן ההטבות.

הקפאת התנאים לקצב עד להכרעת דינו תיזקף למיסז'ניקוב כהישג ציבורי, רגע לפני שהוא אמור לפרוש מכהונתו כיו"ר הוועדה. כך יווכח הציבור שחברי ועדת הכספים אינם אטומים לביקורת הציבורית. אם מיסזנ'יקוב לא ימנע את מתן ההטבות - הביקורת הציבורית על הקצאת הכספים לא תופנה רק אל קצב, אלא גם לאלה שאיפשרו לו לממש את תביעותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully