וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: צפי לירידות שערים עם פתיחת המסחר; מניית טבע מאבדת 4.5% לפני הפתיחה

שמואל שוסטר

11.7.2008 / 15:40

טאואר תיסחר על רקע צפי לקבלת התראה לפני מחיקת המניה מהנאסד"ק



המשך החולשה במגזר המשכנתאות בארה"ב יחד עם כוונתם של בנקים גדולים למכור נתחים מפעילותיהם במטרה לגייס כספים - מפעילים לחצים שלילים על השווקים של וול סטריט ועשויים לדחוף את המדדים לפתיחה שלילית ביום המסחר האחרון של השבוע.



אמש ננעלו השווקים בעליות שערים. עלה ב-0.7% לרמה של 11,230 נקודות, הוסיף 1% לרמה של 2,257 נקודות ומדד התחזק ב-0.7% לרמה של 1,253 נקודות.



בזירת המקרו: כשעה לפני פתיחת המסחר צפויים להתפרסם נתוני מאזן הסחר הבינלאומי בארה"ב לחודש מאי. מאזן הסחר, שבוחן את הפער בין היבוא והיצוא בארה"ב צפוי להצביע על פער שלילי של 62.1 מיליארד דולר - גידול של למעלה מ-3% לעומת הפער בחודש אפריל שעמד על 60.9 מיליארד דולר.



התחדשות הדיבורים על תקיפה ישראלית אפשרית באירן דוחפים את מחיר הנפט, שמוסיף 3.37 דולר ונסחר במחיר של 145.02 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק.



תיסחר על רקע פרסום דו"חותיה לפני פתיחת המסחר. החברה דיווחה על רווח של 54 סנט למניה, בהתאם להערכות האנליסטים ובדומה לרווח הנקי בתקופה המקבילה אשתקד. אמש נפלה מנייתה של יצרנית הרכב בכ-7% בעקבות הספקולציות בנוגע לפשיטת רגל אפשרית של החברה. מניית GM ירדה עד כה השנה ב-62% - הירידה החדה ביותר במדד דאו ג'ונס.



בעקבות המצב הקשה במגזר הבנקאות האמריקאי הודיעה היום ענקית הפיננסים כי תמכור את עסקי הבנקאות הקמעונית שלה בגרמניה לבנק הצרפתי קרדי מיוצ'ואל ב-7.7 מיליארד דולר במזומן בנוסף על הרווחים שיצטברו ב-2008 עד להשלמת העסקה.



יצרנית הרכב טויוטה (סימול TM) תיסחר על רקע הודעתה כי תתחיל לייצר את דגם ההיבריד הפופולרי שלה, פריוס, בארה"ב, מסוף 2010, וכי תשהה את ייצור הרכבים הגדולים וזוללי הדלק שלה, עקב הירידה בביקוש לטנדרים ולרכבי שטח.



על רקע הנפילה החדה במניותיהן של שתי חברות המשכנתאות הממשלתיות בארה"ב, פאני מיי (סימול FNM) ופרדי מאק (סימול FRE) במהלך השבוע האחרון דנה ממשלת ארה"ב בתוכנית להשתלט, על שתיהן או על אחת מהן. זאת במידה ומצבן ימשיך להתדרדר.



צפויה להיסחר על רקע הודעתם חברת הביוטק מומנטה וחברת סנדוז, הזרוע הגנרית של חברת נוברטיס, כי רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) קיבלה את בקשתם לשווק את הגרסה הגנרית לתרופת הדגל של טבע - הקופקסון. מכירותיה של התרופה הניבו לטבע הכנסות של 542 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2008 ו-1.7 מיליארד דולר ב-2007 כולה. מניית החברה נופלת ב-4.5% לפני פתיחת המסחר.



יצרנית השבבי טאואר צפויה לקבל היום התראה לפני מחיקה מהמסחר בבורסה, לאור מחירה הנמוך של מניית החברה. בכדי להיסחר בנאסד"ק נדרשות החברות לעמוד בשורה של תנאי סף לרבות מחיר מינימום של דולר אחד למניה.



מניית של יצרנית השבבים צורן איבדה אמש 1.5% לאחר שבית ההשקעות ג'פריס הוריד את ההמלצה למניה מ-"תשואת חסר" ל-"מכירה" והוריד את מחיר היעד למניה ל-8.5 דולרים, ממחירה הקודם - 10 דולרים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully