וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מחיר הנפט וחששות במגזר הפיננסי הפילו הבורסות לשפל של 3 שנים; לונדון ופאריס נפלו בכ-3%

נמרוד הלפרן

11.7.2008 / 19:30

הבורסות ביבשת השלימו שבוע שישי ברציפות של ירידות; קרדי אגריקול צנח ב-10%

מניות הפיננסים באירופה רשמו ירידות על רקע חששות לגורלן של חברות המשכנתאות הממשלתיות האמריקאיות פאני מיי (סימול FNM) ופרדי מאק (סימול FRE). קרדי אגריקול (סימול CAGR.PA) נפל בקרוב ל-10% - הנפילה היומית החדה ביותר מאז שנת 2002 - על רקע דיווחים כי מנכ"ל הבנק השני בגודלו בצרפת במונחי נכסים עשוי להתפטר. רויאל בנק אוף סקוטלנד (סימול RBS.L), הבנק השני בגודלו בבריטניה, צנח ב-8.6%; UBS השווייצי (סימול UBSN.VX) ירד ב-5.2%.



שר האוצר של ארה"ב, הנרי פולסון, אמר היום כי רשויות הרגולציה בארה"ב תומכות בהמשך פעילות חברות פאני מיי ופרדי מאק במתכונתן הנוכחית. "המיקוד העיקרי שלנו כיום הוא תמיכה בפאני מיי ופרדי מאק בצורתן הנוכחית בעודן מבצעות את משימתן החשובה", אמר פולסון. "אנו מנהלים דיאלוג עם הרגולטורים ועם החברות".



מוקדם יותר היום, דיווח העיתון "ניו יורק טיימס" כי בכירים בממשל בוש שוקלים תוכנית שבמסגרתה תולאם אחת משתי ענקיות המשכנתאות או שתיהן, במקרה של המשך ההרעה במצבן. לדברי גורמים שמצויים בתוכנית, במקרה של הלאמת החברות, יהפכו מניותיהן של החברות לכמעט חסרות ערך.



עוד דיווח העיתון כי הממשל שוקל לקדם חקיקה שתקבע במפורש ערבות ממשלתית לכל הנכסים בתיקי משכנתאות פאני ופרדי וני"ע מגובי משכנתאות שבבעלותן, המסתכמים ב-5 טריליון דולר - כמעט מחצית משוק המשכנתאות בארה"ב. עם זאת, גורמים בממשל הדגישו כי לא צפוי מהלך כלשהו באופן מיידי, וכי מצבן של שתי החברות אינו מוגדר כמשבר.



מניות התעופה והרכב באירופה רשמו היום ירידות לאחר שמחיר הנפט הגולמי קפץ לשיא של יותר מ-147 דולר לחבית על רקע חששות כי ישראל נערכת למתקפה על איראן, ודיווחים כי מטוסי חיל האוויר הישראלי מתאמנים בשמי עיראק לקראת התקפה נגד איראן. החוזים על הנפט הגולמי נסחרים במחיר של 147.02 דולר לחבית, זינוק של 5.37 דולרים או 3.8%, בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שמוקדם יותר נסק מחירם לשיא של 147.27 דולר לחבית.



יצרנית המכוניות הצרפתית פז'ו (סימול PEUP.PA) ירדה ב-5.6%; לופטהנזה (סימול LHAG.DE) ובריטיש איירווייס (סימול BAY.L), חברות התעופה השנייה והשלישית בגודלן באירופה, איבדו 5.5%.



רויאל פיליפס אלקטרוניקס (סימול PHG.AS), יצרנית מוצרי החשמל והאלקטרוניקה הגדולה באירופה, ירדה ב-6% בבורסת אמסטרדם בעקבות הורדת המלצה של סיטי למנייתה מ"קנייה" ל"החזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully