וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האטה בשוק הנדל"ן המסחרי במנהטן: מגדל משרדים נמכר בהפסד של 41 מיליון דולר - שנה לאחר רכישתו

נמרוד הלפרן

11.7.2008 / 22:22

הבניין בן 21 קומות ברחוב ברודוויי נמכר במחיר נמוך ב-14% מרכישתו

ווקוביה (סימול WB), הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב, הסכים למכור את הבניין, שהוקם בשנת 1914 ואשר עשר מקומותיו מאוכלסות על ידי חנויותיהן של הקמעונאיות אן טיילור ורוס סטורס, במחיר של 294 מיליון דולר - הנמוך ב-14% מהמחיר בו נרכש לפני שנה. ווקוביה רכש את הבניין - שכתובתו ברודוויי 1372 - תמורת 335 מיליון דולר בחודש יולי 2007.



סגן נשיא סוכנות הנדל"ן ג'ונס לנג לסאל, נט רוקט, העריך כי ירידה בשיעור זה בשווי נכס משקפת ירידה מתונה יחסית בשווי בנייני משרדים בניו יורק מהשיא של שנה שעברה. "במובן זה, מדובר בסכום יפה כי לא מדובר בנכס מפורסם שצפוי למשוך קונים זרים", אמר רוקט בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג.



מוקדם יותר השבוע, רכשה קרן ההשקעות הממשלתית של אבו דאבי (ADIC) את בניין קרייזלר בניו יורק - מגורדי השחקים המפורסמים בעולם - תמורת סכום מוערך של 800 מיליון דולר. זרוע הנדל"ן של ענקית הביטוח פרודנשל פייננשל, אשר מכרה את הבניין, רכשה אותו בשנת 2001 לפי שווי של 400 מיליון דולר.



שיעור השטח המשרדי הפנוי במנהטן בניו יורק - שוק השכרת המשרדים היקר ביותר בארה"ב - עלה ברבעון השני של השנה לרמתו הגבוהה ביותר מאז שנת 2006 על רקע צמצומים בהיקף השטח המשרדי של מגזר הפיננסים, הכורע תחת נטל משבר האשראי. כך מסרה בשבוע שעבר סוכנות הנדל"ן קאשמן אנד ווייקפילד.



שיעור השטח המשרדי הפנוי במנהטן גדל ברבעון השני ל-7.1% - השיעור הגבוה ביותר מאז הרבעון השלישי של שנת 2006 - לעומת 5.3% בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. עם זאת, מחירי השכירות המשיכו לעלות למחיר של 771 דולר למטר רבוע, עלייה של 6.6% לעומת הרבעון הקודם וזינוק של 21% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת.



נתוני קאשמן לגבי המשך עליית מחירי השכירות במנהטן עומדים בסתירה לנתונים שפירסמה ימים קודם לכן סוכנות הנדל"ן סטאדלי (Studley), לפיהם מחירי השכירות על שטח משרדי במנהטן דווקא ירדו ב-2.2% ברבעון השני של השנה - ירידה ראשונה מאז שנת 2005 - על רקע חולשת עסקי בנקי ההשקעות של וול סטריט.



ירידה במחירי השכירות במנהטן צפויה לגרור ירידה גם בשווי הנכסים. כך העריך בשבוע שעבר סגן נשיא סטאדלי, סטיבן קאוטס, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "למרות שבעלי הנכסים עדיין לא סובלים מהירידה במחירי השכירות, בסופו של דבר גם שווי הנכסים יושפע מכך", הוסיף קאוטס. לדבריו, שוק המשרדים במנהטן עשוי להיפגע אף יותר בעקבות קיצוצים נוספים במשרות במגזר השירותים הפיננסים. "ההאטה הנוכחית החלה במגזר הפיננסים, הלב של כלכלת מנהטן".



משרד התקציב של העיר ניו יורק העריך בחודש שעבר כי מספר המשרות במגזר הפיננסים בעיר צפוי לצנוח ביותר מ-33 אלף על רקע המשבר בשווקים. בנק ההשקעות בר סטרנס לבדו צפוי לפטר יותר מ-9,000 עובדים בעקבות רכישתו על ידי ג'יי.פי מורגן צ'ייס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully