וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

שמואל שוסטר

11.7.2008 / 23:42

הזינוק החד במחיר הנפט והחולשה במגזר המשכנתאות צבעו את וול סטריט באדום. מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-1.1% לרמה של 11,100 נקודות

הזינוק החד במחיר הנפט בעקבות החשש מתקיפה ישראלית באיראן, יחד עם המשך החולשה במגזר המשכנתאות בארה"ב וכוונתם של בנקים גדולים למכור נתחים מפעילותיהם במטרה לגייס כספים, שולחים את השווקים של וול סטריט לירידות שערים חדות ביום המסחר האחרון של השבוע. בעקבות חוסר הוודאות בשווקים מזנק מדד התנודתיות, הידוע גם בכינויו "מדד הפחד", בכ-8%.

מדד נאסד"ק ירד ב-0.8% לרמה של 2,239 נקודות והשיל 0.3% מרמתו בשבוע שעבר. דאו ג'ונס נחלש ב-1.1% לרמה של 11,100 נקודות וסיכם ירידה שבועית של 1.6%. מדד S&P 500 איבד 1.1% לרמה של 1,239 נקודות ונחלש ב-1.8% בסיכום שבועי.
בשוק הסולידי נרשמו ירידות שערים והתשואה על איגרות החוב ל-10 שנים עלתה ב-0.129% לרמה של 3.94%. בזירת המקרו: כשעה לפני פתיחת המסחר פורסמו נתוני גרעון הסחר של ארה"ב לחודש מאי שהצטמצם לכ-59.8 מיליארד דולר עקב העלייה ביצוא. מאזן הסחר בוחן את הפער בין היבוא והיצוא בארה"ב.

התחדשות הדיבורים על תקיפה ישראלית אפשרית באיראן דחפו את מחיר הנפט לעלייה של 3.43 דולרים או 2.4% למחיר של 145.08 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. בעקבות הזינוק במחיר הנפט, נפלו מניותיהן של חברות התעופה. מדד חברות התעופה איבד כ-6.5%.

ג'נרל מוטורס הוסיפה 3.4% על רקע פרסום דו"חותיה לפני פתיחת המסחר. החברה דיווחה על רווח של 54 סנט למניה, בהתאם להערכות האנליסטים ובדומה לרווח הנקי בתקופה המקבילה אשתקד. אמש נפלה מנייתה של יצרנית הרכב בכ-7% בעקבות הספקולציות בנוגע לפשיטת רגל אפשרית של החברה. מניית GM ירדה עד כה השנה ב-62% - הירידה החדה ביותר במדד דאו ג'ונס.

שוב הנפט אשם

בעקבות המצב הקשה במגזר הבנקאות האמריקאי הודיעה היום ענקית הפיננסים סיטי כי תמכור את עסקי הבנקאות הקמעונית שלה בגרמניה לבנק הצרפתי קרדי מיוצ'ואל ב-7.7 מיליארד דולר במזומן בנוסף על הרווחים שיצטברו ב-2008 עד להשלמת העסקה.

יצרנית הרכב טויוטה נחלשה בכ-2.2% על רקע הודעתה כי תתחיל לייצר את דגם ההיבריד הפופולרי שלה, פריוס, בארה"ב, מסוף 2010, וכי תשהה את ייצור הרכבים הגדולים וזוללי הדלק שלה, עקב הירידה בביקוש לטנדרים ולרכבי שטח.

על רקע הנפילה החדה במניותיהן של שתי חברות המשכנתאות הממשלתיות בארה"ב, פאני מיי ופרדי מאק במהלך השבוע האחרון, דנה ממשלת ארה"ב בתוכנית להשתלט על שתיהן או על אחת מהן. זאת במידה שמצבן ימשיך להידרדר. מניית פאני מיי נפלה ב-23% ומניית פרדי מאק נחלשה ב-3.3% במסגרת המסחר בוול סטריט.

מניית טבע צנחה ב-7.2% על רקע הודעתם חברת הביוטק מומנטה וחברת סנדוז, הזרוע הגנרית של חברת נוברטיס, כי רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) קיבלה לידיה את בקשתם לשווק את הגירסה הגנרית לתרופת הדגל של טבע - הקופקסון. מכירותיה של התרופה בארה"ב הניבו לטבע הכנסות של 1.1 מיליארד דולר ב-2007. במקביל, הודיעה טבע כי בכוונתה לתבוע את החברות על הפרת פטנט.

יצרנית השבבי טאואר איבדה 3.7%. החברה צפויה לקבל התראה לפני מחיקה מהמסחר בבורסת נאסד"ק לאור מחירה הנמוך של מניית החברה. בכדי להיסחר בנאסד"ק, נדרשות החברות לעמוד בשורה של תנאי סף לרבות מחיר מינימום של דולר אחד למניה. חברה שאינה עומדת בדרישות הסף מוצאת מהרשימה הראשית ועוברת להיסחר ברשימה משנית. החיסרון הוא כי קרנות רבות אינן משקיעות בחברות המצויות ברשימה המשנית, כך שהן צפויות למכור את אחזקותיהן בחברה באם זו תוסר מהרשימה הראשית.

בעקבות הזינוק החד במחירי הנפט, רשמו חברות הדלק הישראליות בוול סטריט ירידות חדות. מניית אלון USA איבדה 4.6% ומניית דלק US נחלשה ב-5.7%. מנייתה של יצרנית השבבים צורן הוסיפה 3.3% לאחר שאיבדה אמש 1.5% על רקע הורדת המלצה של בית ההשקעות ג'פריס מ"תשואת חסר" ל"מכירה". ג'פריס הוריד את מחיר היעד למניה מ-10 דולרים ל-8.5 דולרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully