וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הממשל השתלט על בנק אינדימאק

12.7.2008 / 12:07

אינדימאק היה בנק משכנתאות וחיסכון משגשג מהגדולים במדינה. מדובר בהתמוטטות השלישית בגודלה בהיסטורית הבנקים

הממשל הפדרלי בארצות הברית השתלט אתמול (שישי) על אינדימאק, בנק משכנתאות שנקלע לקשיי נזילות. זוהי הקריסה השלישית בגודלה של בנק בהיסטוריה של ארה"ב. לפי הערכות תעלה קריסה זו - 8-4 מיליארד דולר לתוכנית ביטוח הפקדונות הפדרלית (FDIC), שבקופתה 53 מיליארד דולר.

אינדימאק היה בנק משכנתאות וחסכון משגשג מהגדולים בארה"ב, שנהנה מגל הפריחה במגזר הדיור במהלך רוב העשור. נפילתו מסמנת, אומרים משקיפים בשוק, גל נוסף של נפילות בנקים במהלך השנה הקרובה. מתחילת השנה קרסו בארה"ב 5 בנקים, בעוד שבין 2003 ל-2007 התמוטטו שלושה בנקים בלבד בארה"ב. במהלך 15 השנים האחרונות החרימה ה-FDIC 127 בנקים עם נכסים בשווי כולל של 22 מיליארד דולר.

לאינדימאק היו נכסים בשווי של 32 מיליארד דולר, פקדונות של 19 מיליארד דולר, ו-33 סניפים. הוא מצטרף לבנקים קודמים שקרסו, כמו קוניננטל אילינוי נשונל בנק אנד טראסט, שקרס ב-1984 עם נכסים של 40 מיליארד דולר, ואחריו אמריקן סייבינגס אנד לואן ב-1988.

אינדימאק קרס לאחר שביוני משכו לקוחותיו פקדונות ב-1.3 מיליארד דולר תוך 11 ימים. לדברי מנהל המשרד לפיקוח חסכונות, ג'ון רייך, גרם הסנאטור צ'רלס שומר לבהלה כאשר שלח לממשל הפדרלי מכתב בו הביע דאגה ממצב הנזילות של הבנק. בשנתיים האחרונות נפלה מנייתו של אינדימאק ב-95%. ברבעון הראשון הפסיד הבנק 184 מיליון דולר, וביום שני האחרון הודיע כי הוא מצפה להפסד גדול מזה ברבעון השני.

לקוחות של בנקים שמתמוטטים מבוטחים עד פקדונות של 100 אלף דולר. קרנות נאמנות וקצבאות אינם מבוטחים בדרך כלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully