וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן נוסף למשבר האשראי: מנכ"ל חברת הפיננסים הבלגית פורטיס הודח מתפקידו

סוכנויות הידיעות

12.7.2008 / 19:34

תוכניתו של ז'אן פול ווטרון לגייס כספים באמצעות ביטול דיווידנדים הובילה להדחתו המיידית

ווטרון, שמונה למנכ"ל פורטיס באוקטובר 2004, אמר בחודש שעבר כי החברה תזדקק לגייס 8.3 מיליארד יורו, בין היתר באמצעות ביטול הדיווידנד החצי שנתי למשקיעים - לראשונה מאז 2004. התוכנית, שיצרה התנגדות בקרב בעלי המניות, הובילה להדחתו המיידית של ווטרון ולהחלפתו בסמנכ"ל, הרמן וורווילסט.



פורטיס הודיעה בחודש שעבר על כוונתה לגייס 2 מיליארד יורו ממכירת אג"ח, 2 מיליארד יורו ממכירת נכסים ו-1.5 מיליארד יורו ממכירת נדל"ן שברשותה. כמו כן, גייסה פורטיס לאחרונה 1.5 מיליארד יורו בהנפקת מניות. מאז אוקטובר, גייסה פורטיס 13.4 מיליארד יורו בהנפקת מניות.



ווטרון, בן ה-57, היה אחראי גם להשתתפותה של פורטיס בקונסורציום הבנקים שרכש את הבנק ההולנדי ABN אמרו בשנה שעברה ,תמורת 101 מיליארד דולר. פורטיס עצמה תרמה 24 מיליארד יורו (38 מיליארד דולר) ממחיר הרכישה. מאז שהסכימה לקחת חלק ברכישה הגדולה ביותר בעולם הבנקאות, איבדה פורטיס חצי משווי השוק שלה, העומד כיום על 22.2 מיליארד יורו. החברה מחקה עד כה כ-6.7 מיליארד יורו בעקבות משבר האשראי.



ווטרון מצטרף לשורת המנכ"לים והבכירים שהודחו מתפקידם בעקבות הפסדי הענק שרשמו חברותיהם במהלך משבר האשראי העולמי, בהם מנכ"ל סיטי לשעבר, צ'רלס פרינס, ומנכ"ל מריל לינץ' לשעבר, סטן אוניל.



פול קונן, עורך דין המייצג קבוצת משקיעים הולנדיים בפורטיס, אמר לסוכנות הידיעות בלומברג כי "עזיבתו של ווטרון לא עונה על שאלותינו. השינוי בהרכב הדירקטוריון לא עונה על שאלותינו בנוגע לשקיפותה של פורטיס, שלפתע הודיעה על צורך לגייס הון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully