וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין נפגעי הנפילה בפאני מיי ובפרדי מאק: המשקיע האגדי ביל מילר וחלק ממנהלי הקרנות הגדולות בארה"ב

רויטרס

12.7.2008 / 21:31

הקרנות שבניהולו של מילר החזיקו ביותר מ-70 מיליון מניות של פרדי מאק, נכון לסוף מארס

מניותיה של פאני מיי התרסקו ב-45.4% השבוע ומניותיה של פרדי מאק קרסו ב-46.5%, לאחר שהפסדי הענק שרשמו שתי החברות בעקבות המשבר בשוק המשכנתאות בארה"ב עוררו חששות כי הן נקלעו לקשיי נזילות ויתקשו לשרוד את משבר האשראי אם לא יחולצו על ידי הרגולטורים.



מילר, וכמוהו גם מנהלי קרן המניות ואליו טראסט (Value Trust) של לג מייסון, כמו גם ענקית קרנות הנאמנות פידליטי אינווסטמנטס וקרן Growth Fund Of America של קפיטל גרופ, החזיקו במניותיהן של פאני מיי ופרדי מאק, אשר לפי העיתון "ניו יורק טיימס" עשויות לעבור הלאמה על ידי הממשל הפדרלי במקרה של המשך ההרעה במצבן. לדברי גורמים המצויים בתוכנית המתרקמת, במקרה של הלאמת החברות, יהפכו מניותיהן לכמעט חסרות ערך. הקרנות ספגו ירידה של עד 4 מיליארד דולר בערך מניותיהן בפרדי מאק ופאני מיי בשבוע האחרון.



קרן לג מייסון קפיטל מנג'מנט, שבניהולו של מילר, החזיקה ב-50.2 מיליון מניות של פרדי מאק, נכון לסוף מארס, בעוד שקרן ואליו טרסט מחזיקה ב-16.9 מיליון מניות בפרדי מאק.



מילר, ממנהלי ההשקעות הנחשבים והמוערכים ביותר בוול סטריט, הוביל את ואליו טראסט בין השנים 1991 ל-2005 ל-15 שנים רצופות של ביצועים העולים על ביצועיו של מדד S&P 500. בשנת 2008 נכנסה הקרן לשנה השלישית של ביצועים חלשים משל המדד, לאחר שרשמה ירידה של 31.8% מאז תחילת השנה - הירידה החדה ביותר בתולדותיה. מאז תחילת יולי, ירדה קרן ואליו טראסט ב-4.4%, לעומת ירידה של 2% במדד S&P.



ויליאם פול, לשעבר נשיא הבנק הפדרלי של סנט לואיס, העריך השבוע בראיון לסוכנות בלומברג, כי פאני ופרדי הגיעו למצב של חדלות פירעון. עוד הוסיף כי הממשל האמריקאי ייאלץ ככל הנראה לחלץ את פאני מיי ואת פרדי מאק מקשיי הנזילות שאליהם נקלעו.

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, הודיע בסוף השבוע לפרדי מאק ולפאני מיי כי יעמיד לרשותן הלוואות, בדומה לאלו שמעניק הבנק המרכזי לבנקי ההשקעות של וול סטריט; כך אמר מקור המקורב לאירועים לרויטרס. לפי הדיווח, ברננקי אמר את הדברים במסגרת שיחת טלפון עם מנכ"ל פרדי מאק, ריצ'רד סיירון.

חבילת הצלה ממשלתית לפאני ולפרדי עשויה לסמן את הפעם השנייה בה מתגייס הממשל בארה"ב לעזרת מגזר הפיננסים, מאז פרוץ המשבר בשוק האשראי העולמי בקיץ שעבר. זאת, לאחר שבמארס העמיד הבנק הפדרלי ערבויות להצלת בנק ההשקעות בר סטרנס, ולרכישתו על ידי ג'יי.פי מורגן.

פאני מיי רשמה הפסד של 2.51 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2008 - ההפסד הרבעוני השלישי ברציפות של חברת המשכנתאות הממשלתית הגדולה בארה"ב. החברה הודיעה מיד לאחר הדיווח כי תגייס 6 מיליארד דולר בהנפקת אג"ח. פרדי מאק דיווחה אף היא על הפסד של 151 מיליון דולר ברבעון הראשון, והודיעה על כוונתה לגייס 5.5 מיליארד דולר באמצעות הנפקת מניות.

שתי החברות לא עסקו כמעט בתחום המשכנתאות ללווים בעייתיים (משכנתאות סאבפריים), אך נפגעו בכל זאת מהמשבר בשוק, בעקבות הירידה במחירי הבתים והריבוי במספר העיקולים. אנליסטים של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, העריכו ביום שני כי פאני ופרדי יאלצו לגייס סכום כולל של עד 75 מיליארד דולר כדי לחזק את מאזניהן הכספיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully