וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהל הפיננסי הנכנס של טבע, אייל דשא: "כמי שיודעים לתקוף פטנטים, אנחנו גם יודעים לרשום אותם"

יורם גביזון

13.7.2008 / 7:53

דשא: הנחת העבודה של החברה היא שלא תהיה תחרות גנרית לקופקסון עד 2014 ■ יש שבעה פטנטים שמגנים על המולקולה עד מאי 2014. אנחנו חושבים שאלו הם פטנטים חזקים ושמומנטה וסנדוז יפסידו בבית משפט ■ למומנטה יש מוצר אחר שהיא מפתחת, היא תקועה אתו כבר חמש וחצ

מניית טבע איבדה 7.2% ביום שישי והשלימה ירידה של 11.5% בתוך שבוע. דשא סבור שמדובר בתגובת יתר לחשש מאירוע שעוד לא התרחש ושיש סבירות נמוכה שיתרחש עד לפקיעת הפטנט.



"למומנטה יש מוצר אחר שהיא מפתחת, גרסה גנרית ללובנוקס (Lovenox), תרופה לדילול דם שפותחה בידי סנופי אוונטיס. היא תקועה אתו כבר חמש וחצי שנים. יש קווי דמיון בין לובנוקס לקופקסון מבחינת מורכבות המוצרים והקושי לפתח ולייצר אותם. אני מקווה שגורלה של הגרסה הגנרית לקופקסון יהיה דומה לזו של לובנוקס", אומר דשא.



"יהיה זה לא אחראי לומר שהמוצר לא יאושר, אבל צריך לזכור שכמי שיודע לתקוף פטנטים, אנחנו גם יודעים לרשום אותם. מעבר לכך, מדובר בפיתוח מורכב. המעבר של קופקסון ממוצר מעבדה למוצר מסחרי לקח המון שנים והיה מלווה בהתלבטויות. טבע היתה על סף עצירת הפיתוח בגלל הקושי הייצורי במעבר מייצור במתקן ניסוי לייצור מסחרי. להערכתנו, ייקח הרבה יותר שנים מ-30 החודשים הסטנדרטיים כשמדובר בגרסה גנרית לטבלייה".







 האם העובדה שה-FDA הסכים לבחון את הבקשה אין פירושה שהוא מוכן לבחון את הגרסה גנרית לקופקסון מבלי שיידרש ניסוי קליני?



דשא: "מומנטה נשאלו אם ביצעה ניסוי קליני וסירבה להתייחס. העובדה ש-FDA הסכים לבחון את הבקשה אומרת שמומנטה וחברת סנדוז נכנסות לדיאלוג עם FDA על אישור הגרסה שלהן לקופקסון. ה-FDA יכול לדרוש במסגרת הדיאלוג ששתי החברות יעשו ניסוי קליני מלא".



 האם הנחת העבודה שלכם היא שגרסה גנרית לקופקסון לא תושק לפני 2014?



"יש שבעה פטנטים שמגנים על המולקולה עד מאי 2014. אנחנו חושבים שאלו הם פטנטים חזקים ושמומנטה וסנדוז יפסידו בבית משפט. צריך לזכור שהאפשרות להגשת פטנט, על פי סעיף שמאתגר את תקפות הפטנט המגן עליו, אינה קיימת באירופה. להערכתנו, הסיכוי שיהיה מוצר גנרי עד 2014 נמוכה ביותר, הן בשל מכשולים במישור המשפטי הן בגלל מכשולים במישור הטכנולוגי והייצורי. גם הסבירות שיהיה מוצר גנרי לקופקסון מתישהו אינה 100%".



 האם אפשר להניח שגם לא תעדכנו את יעדי התוכנית האסטרטגית עד 2012?



"היות שהתוכנית היא עד 2012, ואנחנו מניחים שהסבירות לתחרות גנרית עד 2014 נמוכה ביותר, אין מקום לשנות. חשוב להדגיש שגם קופקסון 40 מ"ג לא היה חלק מאבני הבניין של התוכנית. במבט לטווח ארוך צריך לזכור איזו חברה תהיה טבע בעוד שבע שנים. מעבר לקופקסון יהיו עוד מוצרים שלא נמכרים גנרית, כמו המשאפים ומוצרי הנשימה שכיום הם מתרבים למיליארד דולר. על בסיס התשתית שנבנתה בתחום זה של Specialty Pharmaceuticals נעשה דברים נוספים".



 מה עומד על הכף? כמה תורם הקופקסון לרווחי טבע?



"איננו מתייחסים למוצרים ספציפיים, אבל מה שאני יכול לומר הוא שהקופסון אחראי לפחות מ-20 מרווחי טבע ויותר מחלקו במכירות, כלומר קופקסון תורם לטבע 10%-20% מהרווח".



 מה התרחיש של טבע לגבי השפעת תחרות גנרית על הקופקסון?



"סביר להניח שמחירו של הקופקסון ימשיך לעלות מעכשיו. כל המתחרים שלנו מעלים מחירים, ואין סיבה שאנחנו ננהג אחרת. מלבד זאת, יש להניח שגם לאחר שתסתיים תקופת הבלעדיות של היצרן הגנרי הראשון לא יהיו חמישה או שישה יצרנים גנריים נוספים שישווקו אותו. שחיקת המחירים המקובלת כשיש בנוסף ליצרן המקורי יצרן גנרי אחד היא 50%-70%. מעבר לכך קשה לי לייצר מודל שיקבע ברמה גבוהה של ודאות איזו רמת מכירות ורווח יהיה לקופקסון ב-2014".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully