וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS: האינפלציה עלולה לפגוע ברווחיות של חברות רבות

מיכאל רוכוורגר

13.7.2008 / 8:54

הבנקים וחברות התקשורת חסינים מפני עליית המדד



"הכלכלה הישראלית שונה ממרבית הכלכלות בעולם, שכן כ-50% מהחוב הכולל בה צמוד למדד המחירים לצרכן. אנחנו מאמינים כי הזינוק האחרון באינפלציה ברבעון השני בשיעור של 2.5% הפתיע את מרבית פעילים בשוק ההון. אם העלייה באינפלציה תימשך, הדבר צפוי לפגוע בהמשך הצמיחה במחצית השנייה של 2008 וב-2009, וכן ברווחיות של הרבה חברות ישראליות", כך כותבים כלכלני בנק ההשקעות השווייצי UBS בעבודת מחקר על ההתפתחויות בכלכלה הישראלית.



לקראת פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון שני, כותבים ב-UBS, כי הנפגעות העיקריות מהמדד הגבוה יהיו חברות בתחומי הנדל"ן והאחזקה, שממונפות בצורה משמעותית, וחלקן לא יוכלו ליהנות מהמימושים והדיווידנדים של החברות הבנות.



המרוויחים הגדולים מהחשיפה המדדית הם הבנקים, שכן חלק ניכר מהחוב הבנקאי והמשכנתאות הן צמודות מדד, לעומת זאת הפיקדונות אינם צמודים למדד.



כך, בסביבה אינפלציונית כמו בימים אלו, הבנקים בדרך כלל מרוויחים יותר. עם זאת, הם עלולים להיפגע מהאטה בתוצר לאומי גולמי (תל"ג), שבין השאר גורמת לירידה ביכולת הלקוחות לפרוע את חובותיהם.



להערכת UBS, חברות נוספות החסינות יחסית לאינפלציה הן חברות תקשורת, כמו פרטנר, סלקום ובזק, הנהנות ממעמדן החזק בשוק; מה שמאפשר להן לגלגל את העלייה באינפלציה על הצרכנים המשתמשים בשירותיהן, ובכך לשמור על רווחיות גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully