וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתלהט מאבק השליטה על יצרנית התרופות זנטיווה; סנופי אוונטיס הגישה הצעת רכש של 2.7 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

13.7.2008 / 9:47

הצעת הרכש הרשמית באה חודש לאחר הצעה של חברת ההשקעות PPF בסך 2.3 מיליארד דולר

הצעת הרכש של סנופי, אשר כבר מחזיקה בנתח של 24.9% ממניות זנטיווה, באה פחות מארבעה שבועות לאחר שהגישה את ההצעה באופן בלתי רשמי, והוגשה על רקע רצונה של ענקית התרופות הצרפתית כי זנטיווה תרחיב את פעילותה לשוק התרופות הגנריות הממותגות במזרח אירופה, אשר שולי הרווח בו גבוהים יותר מאלו של מערב אירופה.



בעקבות הגשת הצעת הרכש יעצה זנטיווה לבעלי המניות שלא לנקוט בצעדים כלשהם עד שמועצת המנהלים של יצרנית התרופות הצ'כית תחליט האם לקבל או לדחות את ההצעה של סנופי.



PPF, המחזיקה בקרוב ל-20% ממניות זנטיווה, הגישה בחודש שעבר הצעת רכש לחברה המשקפת שווי של 2.3 מיליארד דולר. באותה עת מסרה PPF כי יתכן שתשפר את הצעתה בהמשך.



סנופי, אשר רק כ-2% מהכנסותיה מקורן בשוק הגנרי, מבקשת באמצעות רכישת זנטיווה ליהנות מצמיחת שוק התרופות הגנריות, אשר שיעור הצמיחה שלו כפול מזה של מגזר התרופות המוגנות בזכויות פטנט. טבע הישראלית היא יצרנית התרופות הגנריות הגדולה בעולם.



זנטיווה מייצרת למעלה מ-180 תרופות גנריות, בהן גרסאות גנריות של התרופה לסוכרת Glucophage, של חברת בריסטול מאיירס סקוויב ושל זוקור, התרופה להורדת כולסטרול של חברת מרק.



"סנופי מבקשת למצב את עצמה כשחקנית מרכזית בשוק התרופות הגנריות", העריך אנליסט לנדסבנקי קפלר, דניס אנדרסון, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג, בחודש שעבר לאחר הגשתה הבלתי רשמית של הצעת הרכש של סנופי לזנטיווה. "חברות רואות בכך דרך לחדור לשווקים מתעוררים, בהם תרופות ממותגות עדיין יקרות מדי", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully