וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דויטשה בנק: התחזקות השקל הגיעה לקיצה

טל לוי

13.7.2008 / 9:42

ביום חמישי הודיע בנק ישראל כי ירכוש מעתה ואילך 100 מיליון דולר ביום. בעקבות הודעת הבנק הוסיף הדולר 5.6% ביומיים האחרונים

"הראלי של השקל צפוי להסתיים בעקבות הודעתו של בנק ישראל כי ירכוש מטבע חוץ" כך מעריכים בדויטשה בנק. ביום חמישי הודיע בנק ישראל כי ירכוש מעתה ואילך 100 מיליון דולר מידי יום, במקום 25 מיליון דולר עד כה. בעקבות הודעת הבנק, הוסיף הדולר 5.6% ביומיים האחרונים. בבנק הסבירו כי מטרת הרכישה היא לחזק את יתרות מטבע החוץ של ישראל, אולם בשוק מעריכים כי המטרה האמיתית היא להפסיק את קריסת הדולר בשנה האחרונה.

גם בדויטשה מצטרפים להערכה זו וכותבים כי "למרות שתפקידו של הבנק הוא שמירה על יציבות המחירים, ברור שהבנק מודאג מהשפעת שער החליפין על הצמיחה ובמיוחד ממצבם של היצואנים שנפגעים כתוצאה מהתחזקות השקל".

בנק ישראל הודיע ב-20 למארס כי יגדיל את יתרות המט"ח של ישראל בכ-10 מיליארד שקל בתוך שנתיים ולכן ירכוש מדי יום 25 מיליון דולר. בעקבות הגדלת מנת הרכישה היומית ל-100 מיליון דולר, מצטרפים גם בדויטשה להערכה כי הבנק יסיים לבצע את הרכישות עד סוף 2008 ולא במארס 2009 כפי שהודיע הבנק דאז.

על אף שבישראל מעוניינים בשקל חלש יותר, בדויטשה מזכירים כי היחלשות שכזו אמנם תיטיב עם היצואנים אולם תביא עימה אינפלציה נוספת. ב-12 החודשים האחרונים הסתכמה האינפלציה ב-5.4% - הרבה מעבר ליעד יציבות המחירים שעומד על 3%-1%.

גם בדויטשה שותפים להערכה כי הסיבה שמציג בנק ישראל להתערבות בשוק המט"ח (כלומר הגדלת יתרות המט"ח של ישראל) נראית מוזרה. אמנם בדויטשה מסכימים כי יתרות מטבע החוץ של ישראל נמוכות ואף ירדו מ-22.2% מהתוצר ב-2003 ל-17.3% בלבד בסוף 2007, אבל מקשים כי "אם ישראל מתכוונת להותיר את שוק המט"ח חופשי לחלוטין, קשה להבין מדוע בנק ישראל זקוק ליתרות מט"ח נוספות".

בשורה התחתונה סבורים בדויטשה בנק כי "השקל עשה את שלו", וכי למעט כניסת הון זר בהיקף גדול, ראלי ההתחזקות שלו "הגיע לבסוף לקיצו".

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully