וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגוחך להניח כי נקבל הצעה זו"

מיכל רמתי

13.7.2008 / 9:42

כך הגיב יו"ר יאהו רוי בוסטוק על הצעת רכש נוספת שהגישו במשותף מיקרוסופט והמשקיע אייקאן ביום שישי עבור חטיבת מנועי החיפוש שלה

ענקית האינטרנט יאהו הודיעה כי דחתה הצעת רכש משותפת מצד מיקרוסופט והמשקיע המיליארדר קרל אייקאן עבור חטיבת מנועי החיפוש שלה. יאהו אמרה כי קיבלה לידיה את ההצעה ביום שישי בערב, וקיבלה פחות מ-24 שעות להגיב. החברה הוסיפה כי מיקרוסופט ואייקאן, מבעלי המניות של יאהו, הבהירו כי התנאים הבסיסיים של החוזה אינן נתונים למשא ומתן.

יאהו, שבחצי השנה האחרונה כבר דחתה מספר פעמים הצעות רכש מצד מיקרוסופט, אמרה כי גם ההצעה האחרונה אינה לטובת משקיעיה, כיוון שהיא טומנת בחובה יותר סיכון ופחות ערך פיננסי לעומת ההסכם הנוכחי של יאהו עם גוגל (-1.25% , 533.8). יאהו חתמה על עסקת הפרסום עם גוגל ביוני, לאחר שדחתה במאי את הצעתה של מיקרוסופט לרכוש אותה בעבור 47.5 מיליארד דולר, או 33 דולר למניה, ודחתה ביוני ניסיון נוסף מצד מיקרוסופט לרכוש את חטיבת החיפוש שלה תמורת מיליארד דולר, בנוסף לאחוזים מרווחי הפרסום המקוון של יאהו והשקעה של 8 מיליארד דולר בחברה.

יאהו הוסיפה כי ההצעה מצד מיקרוסופט ואייקאן צפויה למנוע מכירה עתידית של יאהו בשלמותה, "במחיר מלא והוגן, כולל פרמיית שליטה". עוד נאמר בהצהרה כי רכישת יאהו בשלמותה טומנת בחובה הרבה פחות סיכון לעומת ההצעה הנוכחית.

אייקאן מחזיק בכמעט 5% ממניות יאהו, ופועל באחרונה להדחת המייסד והמנכ"ל, ג'רי יאנג, ועימו גם הדירקטוריון, בפגישה הקרובה של בעלי המניות ב-1 באוגוסט. יאהו אמרה בהודעה כי הצעת מיקרוסופט ואייקאן תדרוש החלפה מיידית של הדירקטוריון ושל ההנהלה הבכירה - דבר שלדברי יאהו יגרום לחוסר יציבות החברה בשנה שתידרש להשגת אישור רגולטורי לעסקה.

"הברית המשונה והאופורטוניסטית בין מיקרוסופט לקרל אייקאן לוקחת בחשבון כל דבר מלבד האינטרסים של בעלי מניות יאהו", אמר יו"ר יאהו, רוי בוסטוק. "ברור כי מיקרוסופט, לאחר שכשלה בקידום תחום החיפוש שלה, חברה למטרות לטווח קצר של אייקאן להכרחי את יאהו למכור את נכסי הליבה האסטרטגיים שלה - תחום החיפוש הנחשק על ידי מיקרוסופט - מה שאינו תורם לבעלי מניות יאהו".

בוסטוק המשיך והוסיף כי דירקטוריון יאהו ממשיך להיות פתוח להצעות אך אינו מאמין כי "עסקה שכזו צריכה להיות מוכתבת על ידי מיקרוסופט ומשקיע בודד לטווח קצר". בהתייחסו לפרק הזמן הקצר שניתן ליאהו לקבל החלטה בנוגע להצעה, אמר כי "מגוחך להניח כי הדירקטוריון יקבל הצעה שכזו. אף כי התרגלנו לצפות לסוג זה של התנהגות תזזיתית ובלתי צפויה מצד מיקרוסופט, אין בכוונתנו להיכנע לבריונות ולהצעה שאינה תואמת את האינטרסים של בעלי המניות שלנו".

העמדה של מיקרוסופט שהיא אינה מוכנה לשאת ולתת עם הנהלת יאהו או לעבוד עימה בשותפות ליישומה, "אבסורדית וחסרת אחריות, בהינתן מורכבות העסקה", אמר בוסטוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully