וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיכון ובינוי וגילץ ישתפו פעולה בתחום האנרגיה: ישקיעו 100 מיליון יורו בתחנות סולריות בספרד

רותם סלע

13.7.2008 / 11:16

בתמורה לשותפות בגילץ ספרד תעמיד שיכון ובינוי הלוואת בעלים של 10 מיליון יורו לחברה



חברת הנדל"ן גילץ מדווחת כי תקצה 50% ממניות חברת הבת גילץ ספרד לחברת שיכון ובינוי. שתי החברות ישקיעו באמצעות השותפות החדשה כ-100 מיליון יורו בפרויקטים סולריים פוטו-וולטאיים בספרד. גילץ ספרד, שהוקמה על ידי חברת גילץ, רכשה בחודש יוני האחרון שני פרויקטים להקמת תחנות כח סולאריות בהיקף כולל של כ-8 מגה וואט ובהשקעה כוללת של כ-65 מיליון אירו. העסקה החדשה היא קריאת כיוון נוספת בדרך להפיכתה של גילץ מחברת נדל"ן ליצרן אנרגיה מתחדשת, לאחר שבשבוע שעבר הודיע החברה כי תחדל מיזמות בתחום הנדל"ן המניב בישראל.



במרץ 2007 רכשו רוני בירם וגיל דויטש כ-80% ממניות חברת הנדל"ן גילץ בכ-112 מיליון שקל. עד לכניסת החברה לתחום החשמל הסולרי היתה גילץ פעילה בתחום הנדל"ן המניב בעיקר בתחומי הקניונים והמרכזיים המסחריים.



מתוך סכום המימון האמור, תעמיד גילץ 40% ושיכון ובינוי תעמיד 50% מהסכום. את יתרת 10% מסכום המימון תעמיד שיכון ובינוי לגילץ ספרד כהלוואה, המובטחת גם בערבות גילצ. שיכון ובינוי נותנת בתמורה לשותפות הלוואת בעלים של כ-10 מיליון יורו. הכסף אותו יזרימו גילץ ושיכון ובינוי ישמש קודם כל למימון הפרויקטים הקיימים.



"מטרת השותפות עם שיכון ובינוי היא להמשיך במגמה זו ולרכוש פארקים סולאריים נוספים בספרד", מסביר בירן. "השותפות עם שיכון ובינוי והגדלת בסיס ההון הן של גילץ ספרד והן של גילץ ישראל, תאפשר לגילץ לבנות פלטפורמה משמעותית בתחום האנרגיה המתחדשת בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully