וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת ברזיל נלחמת בשחיתות: ערכה חיפוש באחוזתו של האיש העשיר במדינה בחשד להונאה והעלמת מס

נמרוד הלפרן

13.7.2008 / 14:19

שווי השוק של החברות בשליטת אייקה בטיסטה נחתך בשלושה מיליארד דולר

שווי החזקותיו של בטיסטה ביצרנית הנפט והגז הטבעי OGX (סימול OGXP3.SA) בחברת כריית הפחם והחשמל MPX (סימול MPXE3.SA) ובחברת הכרייה MMX (סימול MMXM3.SA), נחתך ביום שישי בכשני מיליארד דולר. הונו של בטיסטה, הנמצא במקום ה-142 ברשימת עשירי העולם של המגזין "פורבס", מוערך ב-6.6 מיליארד דולר.



חקירת המשטרה מתמקדת בחשד להונאה במסגרת זיכיון ממשלתי לתקופה של 20 שנה להפעלת רכבות במדינת אמאפה בו זכתה MMX בשנת 2006. "ישנם חשדות לתפירת מכרזים כך שחברות מאותה הקבוצה יזכו בהם", נאמר בהודעת משטרת ברזיל. מוקדם יותר השנה מכר בטיסטה שני פרויקטים בתחום מחצבי הברזל בברזיל, והכוללים גם את מפעילת זיכיון מסילות רכבת MMX אמאפה, תמורת 5.5 מיליארד דולר לענקית הכרייה ריו טינטו ולחברת קליבלנד קליפס האמריקאית. כמו כן חוקרת משטרת ברזיל חשדות להעלמת מס בעסקי כריית הזהב של בטיסטה.



המשטרה ערכה חיפוש באחוזתו של בטיסטה, הממוקמת על מורדות הר קורקובדו, שעל פסגתו נמצא פסל ישו הגואל המפורסם. בעת החיפוש שהה בטיסטה בחופשה בחו"ל. חיפושים נערכו גם במשרדי MMX בריו דה זנ'יירו ובמדינת אמאפה, וכן בביתו של סגן נשיא MMX.



בטיסטה, בן 51, זכה בברזיל לכינוי "מידאס" (על שם המלך מידאס מהמיתולוגיה היוונית, אשר כל דבר בו נגע הפך לזהב), לאחר שהצליח להפוך רווח של 5 מיליון דולר שגרף בעסקי כריית הזהב בגיל 23 לאימפריית כרייה, חשמל, נפט, תחבורה ויערנות בשווי 17 מיליארד דולר.



בחודש שעבר ביצע בטיסטה את ההנפקה הראשונה לציבור (IPO) הגדולה בתולדות ברזיל, כאשר גייס 4.2 מיליארד דולר בהנפקת OGX.



משטרת ברזיל פתחה באחרונה בחקירות נגד כמה מעשירי ברזיל, במסגרת החרפת המאבק בשחיתות במגזר העסקי. בשבוע שעבר נעצר דניאל דנטס, מייסד בנק ההשקעות הברזילאי אופורטוניטי בנק ושותף לשעבר בזרוע בנקאות ההשקעות של סיטי בברזיל, במסגרת חקירת חשדות של הלבנת כספים ותשלום שוחד.



נשיא ברזיל, לולה דה סילבה, יצא להגנת המשטרה ומאבקה בשחיתות במגזר העסקי. "אלה אשר מתפרנסים מגניבה סופם ליפול", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully