וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות הציונית תפצה ישיבת הסדר בחצי מיליון שקל

הילה רז

13.7.2008 / 15:53

ב-97' נתבקשה ישיבת הסדר לצאת מגבולות הישוב ולהשתקע בגבעה מחוצה לו כחלק מהניסיון לבסס את האחיזה היהודית גוש עציון

ההסתדרות הציונית תשלם חצי מיליון שקל לעמותת שבות ישראל, המפעילה ישיבת הסדר בישוב אפרת. כך קבע בשובע שעבר שופט בית משפט השלום בתל אביב מנחם (מריו) קליין.

מפסק הדין עולה כי בשנת 97', כחלק מהניסיון לבסס את האחיזה היהודית במועצה האזורית גוש עציון, ביקשה ההסתדרות הציונית מישיבת ההסדר באפרת להעתיק את מקום הלימודים לאזור נחל גבעות. תחילה העבירה הישיבה כיתת לימוד אחת ולאחר לחצים להפוך את המקום להתיישבות קבע, הועברה הישיבה כולה.

לטענת ישיבת ההסדר, התנאים הסניטריים הובילו למחלות רבות, המבנים נזקקו לשיפוצים יסודיים והיעדר התשתיות חייב את הישיבה לקיים את הלימודים תחת אוהלים. כמו כן, המרחק בין הגבעות לבין היישוב בו התגורר רוב הצוות הניהולי של הישיבה הוביל להתפטרויות עובדים מהצוות המנהלי.

עוד נטען כי בשנת 2000 נחתם בין ההסתדרות הציונית לבין הישיבה הסכם שכירות של שטח בגודל 60 דונם בגבעות, לתקופה של חמש שנים. אחרי ההסכם עלה מספר התלמידים בישיבה, אשר בנתה לעצמה מוניטין.

לגרסת הישיבה, הסכם השכירות הופר ב-2003 כשההסתדרות התירה למועצה האזורית גוש עציון לבצע עבודות פיתוח בשטחים שהושכרו לה. גדרות הישיבה נפרצו ועובדים פלסטינאים נכנסו למתחם. לאחר שהובהר לישיבה כי הגדר לא תתוקן, היא עזבה את המתחם בגבעות ושבה לאפרת.

הצדדים הסכימו לסיים את המחלוקת בדרך של פשרה כאשר גובה הפיצויים ייקבע על ידי השופט קליין ששמע את התיק, וינוע בין 180 אלף שקל ועד מקסימום של 900 אלף שקל.

הישיבה טענה כי נגרמו לה נזקים בשל העסקה של עובדים נוספים בגבעות כמו רכז ביטחון שוטף, איש שיווק שהועסק בשל הירידה במספר התלמידים ואיש אחזקה. כן נטען כי הוצאות המעבר הסתכמו בחצי מיליון שקל והירידה במספר התלמידים גרם להפסדים שנאמדים בכ-700 אלף שקל.

השופט קליין קבע כי ההסתדרות הציונית תשלם לישיבה 540 אלף שקל וכן 54 אלף שקל הוצאות שכר טרחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully