וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אראל מרגלית, יו"ר קרן ההון סיכון הירושלמית JVP זוכה מביצוע עבירות מס

נורית רוט

13.7.2008 / 19:20

השופטת רבקה פרידמן הרשיעה את מנהלי סיריוס - דני בזל ואמיר ברזילי בעבירה של אי העברת כספי ניכויים



בית משפט השלום בירושלים זיכה היום את איש העסקים אראל מרגלית, יו"ר קרן ההון סיכון הירושלמית JVP, מעבירות מס. בכתב האישום הואשם מרגלית, יחד עם חברת סיריוס טכנולוגיות מחשבים העוסקת בפיתוח תוכנה רפואית ונמצאת בתהליך פירוק, ועם דירקטורים אחרים ומנהלים פעילים בחברה, כי לא העבירו לרשויות את המס שניכו מעובדי החברה, בסך 2.7 מיליון שקל.



השופטת רבקה פרידמן קבעה בהכרעת הדין כי אי העברת הכספים לרשויות המס נעשתה מיוני 98' ועד לספטמבר 99' במסגרת הסדרים ייחודיים שהחברה גיבשה עם פקידי השומה, ואולם החל מספטמבר עד נובמבר 99' לא היו עוד הסדרים תקפים בין החברה לבין רשויות המס ולכן אי העברת כספי הניכויים מהווה עבירה.



השופטת הרשיעה את מנהלי החברה דני בזל ואמיר ברזילי בעבירה של אי העברת כספי הניכויים, שכן לדבריה לא עשו דבר למניעת העבירה, למעט להמתין שוב ושוב לכך שיכנסו כספים לחברה. עיכוב הכספים כדי למנוע את התמוטטות החברה אינו מהווה הצדק סביר לגביהם ולגבי סיריוס, קבעה.



ואולם, באשר לדירקטורים החיצוניים בחברה - מרגלית, שהיה דירקטור מטעם JVP שהחזיקה בפחות מ-10% ממניות סיריוס, וכן יחזקאל זעירה ונפתלי לרמן. אלו, קבעה השופטת, ידעו על כך שהחברה אינה עומדת בתשלומיה למס הכנסה וכי לא תוכל לעמוד בהם רק בנובמבר 99', ואז התפטרו מתפקידם. השופטת קבעה כי עדותם היתה מהימנה עליה, ולפיה הם חשבו כי העניינים מנוהלים כחוק, בתאום ובהסכם עם מס הכנסה, ולכן קבעה כי הם נהנים מהגנה על פי החוק.



את מרגלית ייצג עו"ד דורון שטרן ואת זעירה ולרמן ייצג ליאור אפשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully