וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיות לבני שטיינמץ באפריקה: בייטמן הנדסה תציג בדו"חות הקרובים ירידה של 18 מ' ד' ברווח התפעולי

מיכאל רוכוורגר

13.7.2008 / 22:45

הסיבה: שריפה במתקן בזמביה וגידול בעלויות במוזמביק

זאת, בשל השריפה שפרצה בשבוע שעבר במתקן להפקת נחושת בזמביה, בו פועלת בייטמן ביחד עם חברת Ausenco עבור Equinox Minerals. סיבה נוספת לירידה ברווח התפעולי היא עדכון העלויות בגין הפרויקט Moma אותו מבצעת בייטמן עבור חברת Kenmare Resources במוזמביק שבדרום מזרח אפריקה.



השריפה שפרצה בזמביה, פגעה בשנאי הראשי של המתקן (בעל הספק של 20 מגוואט) ובשנאי הנוסף (בעל הספק של 11 מגוואט). לפי בייטמן, ארוע זה צפוי לגרום לחברה גידול בעלויות בהיקף של 10 מיליון דולר - אשר יקטינו את הרווח התפעולי. נסיבות האירוע טרם ברורות לבייטמן, והיא מינתה ועדת חקירה אשר תחקור מה גרם לארוע לקרות.



בעקבות העיכוב בקבלת הציוד החדש והצורך בתיקון הקיים, פרויקט Moma במוזמביק, אשר החל בשנת 2006, יגבה עלויות גבוהות מן המתוכנן בהיקף של 8 מיליון דולר.



בייטמן הנדסה הונפקה בבורסה המשנית בלונדון (ה- AIM) באוקטובר 2005 לפי שווי של 125 מיליון דולר, כשגייסה 22 מיליון דולר. החברה, שהמטה שלה נמצא בדרום אפריקה, מתכננת ובונה מפעלי תעשייה לעיבוד מחצבים בשוק המינרלים, וביצעה את הכשרת מכרות היהלומים הגדולים של חברות היהלומים המובילות בעולם כמו דה בירס, ריו טינטו ו-BHP.



בתגובה להודעה, נפלה ביום שישי האחרון מניית בייטמן הנדסה ב-5.3% והיא משלימה תשואה שלילית של 64% מתחילת השנה (ו-40.5% מאז ההנפקה). החברה נסחרת במחיר שפל של 125 פני, המשקף לה שווי שוק של 54.6 מיליון ליש"ט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully