וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: יש לשחרר משלוחי מזון בנמלים לפי השיקולים שקדמו לכתבי האישום בפרשת רמדיה

עידו באום

14.7.2008 / 7:05

לאחר הגשת כתבי האישום החמירו הפקחים את הבדיקות ועיכבו מזון בנמלים

ההנחה, שתוקפה עד 1 באוגוסט, הופצה במכתב של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר בועז לב, שכותרתו "הסרת חסמים בתחום הפיקוח על יבוא מזון". ההנחיה הופצה למשרד ראש הממשלה, משרדי הבריאות, המשפטים ולרופאים המחוזיים.



פרקליט המדינה, משה לדור, השיב ללב בעקבות ההנחיה: "תקוותי היא כי אין בה משום הכשלה של הגורמים האחראים לשלומו ולבריאותו של הציבור על דרך של הנצחת שיטות עבודה מסוכנות. אחריותכם ואחריות היועצים המשפטיים היא להנחות את הגורמים במשרד המופקדים על הפיקוח בנמלים כיצד למלא את תפקידיהם. עניין זה נעשה, בין היתר, באמצעות נהלים והקפדה על עמידה בהם".



"אין מקום לכך שמשרדי הממשלה יתנו אישור מראש או גיבוי בדיעבד למי שפועלים בדרך רשלנית. גיבוי מסוג זה מחזק אולי את תחושת העובדים, אך עלול להנציח נורמות פגומות", הוסיף.



הנחיית משרד הבריאות קובעת כי מוצרי מזון רגיל ישוחררו מתחנת ההסגר לאחר שתיבדק התאמת תעודת רישום המוצר. "מוצרים שלגביהם ניתנה הנחיה לביצוע בדיקת מעבדה בארץ, יש לדגום ולשחרר לפני שהתקבלה תוצאת המעבדה", נקבע. ההנחיה קובעת כי יש לבצע דיגום אקראי ב-1% מכלל התיקים. לגבי מזון רגיש, נקבע כי ניתן לשחררו ללא דיגום ובדיקות - אם המוצר נדגם בשלושת החודשים שקדמו להגשת התיק בתחנת ההסגר ונבדק ואושר על ידי מעבדות מוכרות בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully