וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שהפך חיטה לכסף

שרית מנחם ומיכאל רוכוורגר

14.7.2008 / 10:34

לפני שלוש שנים רכש רוני יצחקי 2 מיליון דונם חיטה בדרום מערב רוסיה. עכשיו הוא מנפיק אותם במוסקווה לפי שווי של 750 מיליון דולר

רוני יצחקי, אחד מאנשי העסקים החשאיים בישראל, נכנס לעסקי התבואות ברוסיה בזמן. לפני כשלוש שנים הוא רכש כ-2 מיליון דונם של שטחי זריעה של חיטה בדרום מערב רוסיה על הגבול עם אוקראינה. היקפי הפעילות אינם ידועים, אך נסיקת מחירי החיטה והתבואות בעולם הזניקה את העסקים של יצחקי. אחרי שמחירי החיטה הכפילו את עצמם בשנתיים האחרונות, ולמרות מצב הרוח הקודר בבורסות בעולם, עומל יצחקי על הנפקת עסקי התבואות ברוסיה - כך נודע ל-TheMarker.

גיוס ההון יתבצע בבורסה הרוסית במוסקווה לפי שווי מוערך של 750 מיליון דולר. מי שמוביל את ההנפקה הוא בנק ההשקעות מריל לינץ' והיא תושלם בחודשים הקרובים.

יצחקי, העומד בראש קבוצת יצחקי, נחשב לאחד היזמים הגדולים בישראל ומקפיד לשמור מרחק מהתקשורת. הוא בן למשפחה עתירת קרקעות מבאר יעקב, וצאצא של יעקב יצחקי, שעל שמו נקרא היישוב. את הונו האישי השיג מיזמות עסקית, בעיקר בתחום הנדל"ן. אנשי עסקים מקומיים מעריכים את הונו האישי הנזיל של יצחקי במיליארדי שקלים. היקף הנכסים שלו נאמד ב-300 מיליון דולר.

רוב עסקי הקבוצה בעולם הם פרטיים, ולכן אין נתונים מדויקים על היקפי פעילותה. בין הפרויקטים שבהם מחזיקה הקבוצה מצויים קניון דיזיין סנטר ושכונת צמרות בהרצליה.

הפלטפורמה הציבורית של יצחקי בישראל בענף זה היא חברת המסחר במספוא ובחיטה רודמקו (84%), שנסחרת באחד העם לפי שווי שוק של 48 מיליון שקל.

אחד האנשים הקרובים ליצחקי הוא איש העסקים שמעון ויינטרוב. ויינטרוב היה שותפו של יצחקי בהשקעה המוצלחת ב-QXL, חברה המפעילה אתר של מכירות פומביות באינטרנט. השניים עשו הון מהגאות בחברות ההימורים באינטרנט. בתחילת השנה נמכרה QXL לחברת נאספרס תמורת 1.9 מיליארד דולר - מה ששיקף לבעלי המניות רווח יותר מ-1,000% על השקעתם בתוך שנתיים.

קבוצת יצחקי בחרה שלא להגיב על הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully