וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי אכיפה: "עדות אולמרט חיזקה החשדות נגדו"

יהונתן ליס

14.7.2008 / 8:10

פרקליטיו של אהוד אולמרט: הפרשה אינה חדשה



מאת יהונתן ליס ועפרה אידלמן



גורמי אכיפה העריכו אתמול (ראשון), כי עדותו של ראש הממשלה אהוד אולמרט ביום שישי האחרון חיזקה את החשדות נגדו בפרשת "החשבוניות הכפולות". לדברי אחד הגורמים, "אפשר לומר שאולמרט לא הצליח לחלץ את עצמו מעננת החשדות נגדו, אלא להיפך". פרקליטו של אולמרט, עו"ד רון שפירא, הדגיש כי הפרשה אינה חדשה, וכי כל החומר הקשור אליה נתפס כבר לפני שלושה חודשים.



מאז שמסר ראש הממשלה את גרסתו, פורסמו בכלי התקשורת גרסאות סותרות בנוגע להתנהלות החקירה בפרשה: על סמך כמה דיווחים, אולמרט ניצל את ההזדמנות כדי להתעמת עם חוקריו ולהאשים אותם בהדלפות פסולות מחקירתו, כפי שעשה בחקירתו הקודמת. אולמרט גם קרא בקול מסמכים שהוצגו לו וכתב את השאלות שנשאל, התנהלות שתוארה כניסיון לסרבל את המפגש ולהעיק על החוקרים.



ואולם, מקורות המעורים בחקירתו ציינו כי החוקרים לא התרשמו הפעם שאולמרט פועל לשבש את החקירה או לפגוע בכבודם. "החקירה התנהלה באופן תקין. אין לנו טענות לאולמרט בעקבות החקירה הזאת", אמר אחד המקורות.



גם ילדיו של אולמרט יזומנו בקרוב למסור עדות בפרשה, כדי לאמת את רשימת הטיסות שניתנו להם על ידי אביהם לכאורה מכספי התרומות הכפולות.



"הכספים - רק למטרת נסיעות"



פרקליטיו של אולמרט ויועץ התקשורת שלו סיפקו ביומיים האחרונים הסברים שונים למימון הכפול לכאורה של נסיעות ראש הממשלה ובני משפחתו. עו"ד רון שפירא ביקש להדגיש כי הפרשה כלל אינה חדשה, וכי כל החומר הקשור אליה נתפס בידי המשטרה כבר לפני שלושה חודשים. חברי צוות ההגנה הסבירו כי כבר בחקירת טלנסקי מזכירתו של אולמרט, רייצ'ל ריסבי-רז, היא שהפנתה את החוקרים לקלסרים הרלוונטיים במשרד התמ"ת (הקלסרים כללו את פירוט נסיעותיו של אולמרט, את עלות כל נסיעה, את המימון שגויס עבורה, את הקבלות שניתנו על ידי סוכנות הנסיעות "ראשון טורס" ואת היתרות שנותרו ממנה).



כשנשאל שפירא מה קרה ליתרות שהצטברו בכל נסיעה ענה: "עברו מנסיעה לנסיעה, אין פה חידוש". שפירא נמנע מלהתייחס ללגיטימיות של העברת הכספים בין נסיעה לנסיעה, וגם יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, לא הכחיש: "אם היה משהו, ונשארו עודפים, אז בנסיעה הבאה שלו זה כבר עבר לשם. אפשר לומר שזה גם לא בסדר. אבל אני יכול להראות מקרים שהכספים הוחזרו".



עו"ד נבות תל צור סיפק הסבר נוסף למימון הכפול לכאורה: "בין ההבטחה לכסף לעד שאת רואה כסף, לא רואים כלום. ולכן פנו לכמה גופים במקביל, ולפעמים הגיעו כמה כספים במקביל. אבל אף אחד לא גנב".



דן טען כי המשטרה ניסתה לבסס שיטה על בסיס כמה מקרים בודדים שנמצאו. אך לדבריו, המימון הכפול הוא "לא מתוך כוונה פלילית". לדבריו, אם אולמרט היה רוצה לקחת את הכסף לכיסו, "הוא לא היה עושה חשבון בחברה, אלא בשווייץ או תחת שם אחר". הוא התעקש שהכספים ניתנו למטרת נסיעות ונשארו כך, רק לא עמד על הדקות כי ייתכן שכסף שניתן לנסיעה מעמותה אחת שימש למימון נסיעה פרטית או של עמותה אחרת.



לגבי מימון נסיעות לבני משפחתו של אולמרט אומר דן: "היו שבע או שמונה נסיעות פרטיות של משפחתו שהוא נשאל עליהן והתשובות לגביהן היה שזה היה על חשבון הנקודות שהוא צבר". העברת הנקודות גם היא לא חוקית וילדיו של אולמרט מיהרו לפרסם הודעה: "הוסבר לנו מפורשות שכרטיסי הטיסה שניתנו לנו היו מתנה מאבינו ומומנו על ידו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully