וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית הבירה הגדולה בעולם: אנהויזר בוש הסכימה להירכש על ידי אינבב הבלגית תמורת כ-50 מיליארד דולר

אשר שכטר

14.7.2008 / 8:47

החברה הממוזגת תיקרא אנהויזר-בוש אינבב ותשלוט על קרוב ל-80% משוק הבירה בארה"ב



ענקית הבירה האמריקאית אנהויזר בוש הסכימה היום להירכש על ידי יצרנית הבירה הבלגית אינבב (InBev) תמורת 49.91 מיליארד דולר, או 70 דולר למניה. המיזוג, ששם לקיצו מאבק שליטה בן מספר שבועות בין שתי החברות, יוביל להקמתה של יצרנית הבירה הגדולה בעולם. החברה הממוזגת תחזיק בקרוב ל-50% משוק הבירה בארה"ב.



החברה הממוזגת, מסרו שתי החברות, תיקרא אנהויזר-בוש אינבב. לאנהויזר יינתנו שני מקומות מתוך 14 בדירקטוריון החברה, הצפויה להניב הכנסות שנתיות של 36 מיליארד דולר. אינבב ואנהויזר מחזיקות יחדיו בכ-300 מותגים, בהם באדווייזר ובאד לייט של אנהויזר. אינבב היא יצרנית הבירות בק'ס וסטלה ארטואה.



בחודש שעבר הציעה אינבב לרכוש את אנהויזר בוש תמורת 46.3 מיליארד דולר, או 65 דולר למניה. אנהויזר דחתה את ההצעה באופן רשמי, בטענה כי היא נמוכה מדי, ודחיית ההצעה הובילה לפתיחתו של מאבק שליטה בין שתי החברות, על רקע סירובה של אינבב להעלות את ההצעה. בסוף השבוע, נעתרה אינבב והמתיקה את הצעת הרכש המקורית לאנהויזר ב-7.7% ל-49.91 מיליארד דולר. הצעת הרכש היא הגדולה בעולם בשוק המשקאות החריפים.



הסכמתה של אנהויזר בוש להירכש על ידי ענקית הבירה הבלגית שמה קץ לעצמאות בת 156 השנים של אנהויזר, יצרנית הבירה הגדולה בארה"ב והשנייה בגודלה בעולם. באפריל האחרון, לפני שאינבב הגישה את הצעתה הראשונה, אמר מנכ"ל אנהויזר בוש, אוגוסט בוש הרביעי, כי החברה לא תימכר כל עוד הוא משמש כמנכ"ל. בני משפחת בוש, המשפחה המייסדת של אנהויזר, מנהלים את החברה כיום אך אינם בעלי השליטה בה.



המיזוג עם אנהויזר אינו נטול סיכונים עבור אינבב, המקווה להגדיל את הנתח שלה בשוק הבירה בארה"ב. שוק הבירה בארה"ב סובל מהאטה במכירות בשנים האחרונות, ואנהויזר-אינבב תיאלץ להתחרות על נתח שוק עם סאב-מילר הבריטית. שתי החברות יחדיו יחזיקו בנתח של 80% משוק הבירה האמריקאי.



בשבוע שעבר, לפני המתקתה של הצעת הרכש של אינבב לאנהויזר, הסלים המאבק בין שתי יצרניות הבירה, לאחר שאינבב ביקשה את הסכמתם של בעלי המניות בחברה להחליף את חברי הדירקטוריון בחברי דירקטוריון שיתמכו בניסיונה להשתלט על החברה. אינבב ביקשה לנצל את אחד מחוקיה הפניימיים של אנהויזר בוש והגישה לרשות ני"ע בארה"ב (SEC) בקשה כי בעלי המניות יורשו לבחור דירקטוריון חדש, מבלי לחכות לאסיפת בעלי המניות השנתית. לפי חוקיה הפנימיים של אנהויזר, ניתן להחליף את דירקטוריון בחברה כל עוד הדבר מתבצע בהסכמתם של בעלי מניות המחזיקים ביותר מ-50% ממניות החברה.



התחרות המתלהטת על קהל הצרכנים בשוק הבירה האמריקאי צפויה להוביל לקיצוצי מחירים משמעותיים, שימומנו באמצעות קיצוצן של אלפי משרות.



סאב מילר, שהתמזגה בשנה שעברה עם יצרנית הבירה האמריקאית מולסון קורס, צפויה לפטר מאות עובדים בחודשים הקרובים, בעוד שאנהויזר בוש כבר הודיעה בחודש שעבר על תכניתה לקצץ כ-15%-10% מכוח העבודה בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully