וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתחזק מול היורו לראשונה מזה ארבעה ימים בעקבות תוכנית החילוץ לפאני מיי ופרדי מאק

אשר שכטר

14.7.2008 / 9:25

הדולר מתחזק לרמה של 1.59 דולר ליורו; מול הין, מתחזק הדולר ב-0.3% לרמה של 105.6 ין לדולר



ה מתחזק הבוקר מול ה, לראשונה מזה ארבעה ימים, זאת לאחר שמשרד האוצר האמריקאי והבנק הפדרלי הכריזו על צעדים חסרי תקדים לחילוצן של ענקיות המשכנתאות פאני מיי ופרדי מאק מקשיי הנזילות אליהן נקלעו בעקבות משבר האשראי העולמי.



הבנק הפדרלי ומשרד האוצר האמריקאי הכריזו היום על צעדי סיוע חסרי תקדים לפאני מיי ופרדי מאק, כולל רכישה של מניותיהן. ההכרזה הגיעה לאחר שמניותיהן של שתי החברות נפלו בחדות בשבוע שעבר, בעקבות החששות כי הן נקלעו לקשיי נזילות בשל הפסדי הענק שרשמו ברבעונים האחרונים, ויתקשו לשרוד את משבר האשראי אם לא יחולצו.



ממשל בוש ביקש במהלך הלילה מהקונגרס לאשר חבילת הצלה חסרת תקדים לפאני מיי ולפרדי מאק, אשר במסגרתה ירכוש הממשל מניות בשתי החברות בתמורה לסיוע בסך מיליארדי דולרים. כמו כן, אמר פולסון כי הממשל יבקש מהקונגרס להגדיל את קו האשראי של פאני מיי ופרדי מאק, העומד כיום על 2.25 מיליארד דולר לכל אחת.



בהודעה נפרדת, מסר היום הבנק הפדרלי כי הוא החליט לפתוח את חלון הלוואות החירום שלו (חלון הדיסקאונט), הזמין כיום לבנקים מסחריים ולבנקי השקעות, גם לפאני מיי ופרדי מאק. מהבנק הפדרלי נמסר כי מטרת המהלך היא "להגדיל את זמינות האשראי בשוק המשכנתאות, במהלך תקופה זו של לחץ בשווקים הפיננסיים".



תוכניתו של הממשל לחילוץ פאני מיי ופרדי מאק נועדה להרגיע את השווקים הפיננסיים, החוששים מפני קריסתן האפשרית של ענקית המשכנתאות המחזיקות או מעניקות ערבות למשכנתאות ולני"ע מגובים במשכנתאות בסך 5.3 טריליון דולר - כמחצית משוק המשכנתאות בארה"ב. חבילת ההצלה הממשלתית לפאני ופרדי מסמנת את הפעם השנייה בה מתגייס הממשל בארה"ב לעזרת מגזר הפיננסים מאז פרוץ המשבר בשוק האשראי העולמי בקיץ שעבר. זאת לאחר שבחודש במארס העמיד הבנק הפדרלי ערבויות להצלת בנק ההשקעות בר סטרנס, במטרה לעודד את רכישתו על ידי ג'יי.פי מורגן צ'ייס.

בעקבות תוכנית הסיוע הפדרלית לפאני מיי ופרדי מאק, שנועדה לחזק את אמון המשקיעים במערכת הפיננסית, מתחזק הדולר ב-0.4% מול היורו לרמה של 1.5871 דולר ליורו. מול הין, מתחזק הדולר ב-0.3% לרמה של 106.56 ין לדולר. מול הליש"ט, מתחזק הדולר ב-0.3% ל- 1.9836 דולר לליש"ט.



ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם והמנכ"ל השותף של חברת קרנות האג"ח פימקו, מהמר כיום נגד היורו, לראשונה מאז הושק המטבע האירופי ב-1999. עמנואל רבאנו, האסטרטג הראשי לענייני אירופה בפימקו, אמר היום לסוכנות הידיעות בלומברג כי "ייתכן שהגענו לנקודה שבה ליורו אין הרבה על מה לעמוד. היורו, בסופו של דבר, סובל מאוד מהערכת יתר. בשנתיים הקרובות הוא עשוי לרדת בצורה משמעותית".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully