וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פימקו - מנהלת קרן האג"ח הגדולה בעולם: היורו סובל מהערכת יתר של 30% ויירד בצורה חדה מול הדולר

סוכנויות הידיעות

14.7.2008 / 10:08

מדובר בפעם הראשונה שבה מהמרת פימקו נגד היורו מאז השקתו של המטבע האירופי ב-1999



חברת קרנות האג"ח פימקו, מנהלת קרן האג"ח הגדולה בעולם, מעריכה כי היורו נמכר במחיר מופרז, וכי ערכו צפוי לרדת באופן ניכר מול הדולר בשנתיים הקרובות - כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. מדובר בפעם הראשונה מאז השקת המטבע האירופי ב-1999 שביל גרוס, מנהל קרן האג"ח טוטאל ריטרן פאנד והמנכ"ל השותף של פימקו, מהמר נגד היורו.



"ייתכן שהגענו לנקודה שבה ליורו כבר אין דרך לשמור על רמתו הנוכחית. בסופו של דבר, היורו סובל מאוד מהערכת יתר. בשנתיים הקרובות הוא עשוי לרדת בצורה משמעותית", אמר עמנואל רבאנו, האסטרטג הראשי לענייני אירופה בפימקו, לבלומברג.



רבאנו הוסיף כי מחירו הנוכחי של היורו גבוה מדי ב-30% משוויו האמיתי, על בסיס שווי כוח הקנייה (PPP). "כשמטבע מוערך ביתר ב-25%-30% הוא נוטה גם ליפול", אמר רבאנו. בשלוש השנים האחרונות התחזק היורו ב-31% מול הדולר, על רקע שמונה העלאות ריבית של ה-ECB.



מספר הולך וגדל של משקיעים החל לאחרונה להמר נגד היורו, לראשונה מזה שלוש שנים, מתוך הערכה כי ההאטה הכלכלית באירופה תהיה חמורה יותר מההאטה בארה"ב, ותאלץ את הבנק המרכזי של אירופה (ECB) להפוך את העלאת הריבית שעליה החליט בתחילת החודש. לפי סקר אסטרטגים שערכה בלומברג, היורו יירד עד חודש ינואר מול הדולר, הין והליש"ט.



אנליסט ליהמן ברדרס, סטיבן הול, מסר בשבוע שעבר כי הוא "בטוח יותר ויותר" כי היורו ייפול, וענק הבנקאות השווייצי UBS דיווח כי קרנות גידור החלו למכור את המטבע האירופי מתוך הערכה כי ה-ECB לא יעלה פעם נוספת את הריבית.



בתחילת החודש העלה ה-ECB את ריבית הבסיס בגוש היורו ב-0.25% ל-4.25%, בעקבות ההאצה באינפלציה, ולמרות החולשה הכלכלית ב-15 המדינות המרכיבות את הגוש. מאז, ירד היורו ב-1.7% מול הדולר בשל הערכות כי ההאטה בצמיחה האירופית תקשה על הבנק המרכזי להעלות את הריבית במטרה להיאבק באינפלציה, שהואצה לרמת שיא של 4% ביוני, ופגעה בכוח הקנייה של צרכנים ושל חברות כאחד, ולאחר שנשיא ה-ECB - ז'אן קלוד טרישה - אותת כי הוא אינו מתכנן להעלות שוב את הריבית.



כלכלת גוש היורו צמחה ב-0.7% ברבעון הראשון של 2008, בעקבות התחזקות היורו, העלייה במחירי האנרגיה ומשבר האשראי העולמי. מרבית הכלכלנים צופים כי התמ"ג האירופי יאט ל-1.4% ב-2009, לעומת צפי לצמיחה של 1.7% השנה. בארה"ב, לעומת זאת, צופים כלכלנים כי התמ"ג יתרחב ב-1.5% ב-2008 וב-1.8% בשנה הבאה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully