וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: הצעת סיוע מהאוצר והפד לענקי המשכנתאות מחזקות את הדולר

TheMarker

14.7.2008 / 9:30

מבית ההשקעות נמסר כי האוצר האמריקאי הרים את קווי האשראי לחברות אשר ממנות את מחצית המשכנתאות בארה"ב

כעת נסחר ה סביב הרמות של 1.588 אל מול היורו, סביב הרמות של 106.55 אל מול ה וסביב הרמות של 1.984 אל מול ה.



האוצר האמריקאי הרים את קווי האשראי הישירים לחברות אשר ממנות את מחצית של כל המשכנתאות בארה"ב והוסיף כי במידת הצורך עשוי לקנות את המניות של החברות הללו. כמו כן, הפדרל רזרב פתח את חלון האשראי שאומר מתן אפשרות לבנקים ללוות כספים מהבנק המרכזי בעקבות שינויים בלתי צפויים שחלו בחשבונותיהם.



יחד עם זאת, שתי החברות Freddie Mac ו- Fannie Mae והרגולאטור שלהם חוזרים ואומרים שלחברות יש מספיק הון ונגישות מספקת לנזילות. שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון, אמר שהאג"ח של שני החברות מוחזקות בכל העולם, ההלוואות המסיביות מהוות תפקיד חשוב להתנהגות הדולר.



היום יתמקדו המשקיעים במספר נתונים חשובים מהעולם: בבריטניה יתפרסמו נתוני מדד המחירים ליצרן-תשומה חודש לחודש בשעה 8:30 (GMT), מאוחר יותר בגוש היורו יתמקדו המשקיעים בנתוני התפוקה התעשייתית החודשית בשעה 9:00 (GMT). כמו כן, בניו זילנד יתפרסמו נתוני מדד המחירים לצרכן הרבעוני בשעה 22:45 (GMT).



דולר/שקל:



השקל סגר את שבוע המסחר בירידות חדות אל מול הדולר וזאת למרות ההחלשות הדרמטית של השטר הירוק בזירה העולמית. זאת לאור קשיי נזילות של שני חברות הענק למימון משכנתאות לבתים בארה"ב Freddie Mac ו-Fannie Mae .
פיחות השקל הגיע לאחר שהבנק המרכזי הישראלי הודיע ביום חמישי שעבר כי הוא יגדיל את רזרבות המט"ח ל-35-40 מיליון דולר במהלך שנתיים, כאשר הרכישות הדולריות ברמה היומית מגיעות ל-100 מיליון דולר, נזכיר קודם לכן התערב הבנק המרכזי במרץ והחליט לקנות את המטבע האמריקאי בסכום של 25 מיליון דולר על בסיס יומי, כל זאת נועד כדי למנוע את חוזקו המתמשך של הדולר אשר פוגע ביצוא המקומי.
כמו כן, הלחצים האינפלציוניים במשק מעלים את הסיכויים להעלאת הריבית כבר החודש לרמה של 4%. מבחינה טכנית רמת התנגדות המשמעותית של הצמד דולר/שקל עומדת על 3.43. כעת נסחר השקל סביב הרמות של 3.38 אל מול הדולר.



זהב:



החוזה העתידי על הזהב קפץ לשיא של 4 חודשים כאשר המשקיעים החלו לקנות את המתכת היקרה כמפלט בטוח מהחלשות הדולר אל מול היורו. נפילות בשוק המניות על רקע חידוש חששות המשקיעים בכל הנוגע למשבר האשראי. תרומה חזקה הייתה עליות הנפט לרמות שיא של 147 דולר לחבית.
החוזה העתידי על הזהב סגר ביום שישי סביב הרמות של 965 דולר לאונקיה, כאשר בשיא היומי נסחר הזהב סביב הרמות של 969 דולר. במהלך 3 ימי מסחר אחרונים זינק מחיר הזהב קרוב ל-38 דולר. רמת ההתנגדות הבאה עומדת כעת על 980 דולר לאונקיה.



נפט:



החוזה העתידי על הזהב השחור זינק לשיא של 147 דולר לחבית ביום שישי ודחף את מחירי הזהב לשיא של 4 חודשים וזאת על רקע המתיחות במזה"ת עם הפגנת כוחות של ארה"ב, איראן וישראל והתבטאותו של נשיא האיראני. בנוסף הוסיפו לעליות הזהב השחור חולשתו של השטר הירוק בזירה העולמית על רקע דאגות המשקיעים בכל הנוגע למערכת הפיננסית בארה"ב והשביתה הצפויה בתעשיית הנפט בברזיל.
החוזה העתידי סגר את המסחר בסוף השבוע סביב הרמות של 144.6 דולר לחבית, כאשר רמת ההתנגדות עומדת על 150 דולר לחבית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully