וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיר פישמן: ממליצים "תשואת יתר" למניית אפל; מחיר יעד 220 דולר

TheMarker

14.7.2008 / 9:44

בבית ההשקעות צופים מכירות של 38 מיליון מכשירי iPhone מהדור החדש עד סוף 2009

מהמורות ראשוניות אפשריות: המלאי המוגבל של המכשירים עלול לתסכל את הקונים (יוצרו להערכתנו 1.5 מיליון יחידות ביצור ראשוני, כמות שעלולה לא לעמוד בביקוש הגלובלי). ההשקה דרך 28 ספקי תקשורת ב-22 מדינות מעלה גם את הסיכון של תקלות לוגיסטיות, ובכללן גם דרישות התחברות העולות בזמן המתנה ארוך ומתסכל ללקוח.



מה לא צפוי להרתיע את הקונים: מבקרים של המוצר החדש הביעו שביעות רצון ממנו לאור המהירות הגבוהה שלו (פי 3-5 בהשוואה לגרסת ה-EDGE) וממחירו האטרקטיבי. מנגד, המצלמה, אורך חיי הבטרייה ועלויות שירותים גבוהות, מהוות עקבות אכילס של המוצר. עם זאת, זה לא יוצר חששות:
התכונות וחיי הסוללה של iPhone 3G עדיין עדיפות על אלו של מכשירי דור שלישי מתחרים (Samsung Instinct, LG Voyager, HTC Tilt, Motorola Q9c) והם לא מתחרים ראויים ל-iPhone ברמת הממשק וחוויית הלקוח.
חנות האפליקציות (שנפתחה אמש) היא לאורך זמן "בונה ערך" שלא מוערך כראוי לדעת כלכלני בית ההשקעות, ככל שאפליקציות צד שלישי יתפתחו ? משחקים, יישומי מיקום וניווט (מבוססות GPS) וכולי. חנות האפליקציות צפויה לשחזר את הנישואים הרווחיים של iPod עם iTunes.
סקר בקרב 3600 נסקרים (85% בצפון אמריקה, 15% בשאר העולם) של RBC בתחום אימוץ טכנולוגיה הצביע על ביקוש חסר תקדים למכשירי iPhone 3G, כאשר 56% מהקונים מתכוונים לרכוש את המכשיר הזה במהלך 90 הימים הקרובים.
לקוחות ממורמרים צפויים לבוא בטענות אל ספקי התקשורת, ולא ל-Apple.



כלכלני תמיר פישמן חוזרים על תחזית מכירות של 14 מיליון יחידות iPhone ב-2008 ו-24 מיליון ב-2009. הם מצפים כי תפתור את בעיות ההשקה הראשונית, ואנו מאמינים כי היא תעמוד ביעדה של הפצה ל-70 מדינות עד סוף שנת 2008.



המלצה: "תשואת יתר"



מחיר מניה: 176.6 דולר



מחיר יעד: 220 דולר



לזירת היועצים


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully