וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר עושה פניית פרסה ויורד ב-1.5%

טל לוי

14.7.2008 / 14:03

אחרי יומיים של עליות בשיעור של 5.6% חוזר המטבע האמריקאי לאבד גובה מול השקל ונסחר ברמה של 3.33 שקלים. מתחילת השנה איבד הדולר כ-13%

המסחר בשוק המט"ח נפתח הבוקר בירידות: הדולר מאבד 1.5% ונסחר ברמה של 3.33 שקלים. ביום חמישי הודיע בנק ישראל כי ירכוש מדי יום 100 מיליון דולר (במקום 25 מיליון דולר עד כה). מאז ההודעה, הספיק שער הדולר לזנק ב-5.6% עד לרמה של 3.38 שקלים ביום שישי. מתחילת השנה איבד הדולר כ-13%.

סוחרים בשוק המט"ח אמרו הבוקר כי הירידות הן תוצאה של מימוש רווחיחם לאחר העליות מיום חמישי ושישי, ומכירות של גופים ישראלים אשר "יושבים על הדולר מזה זמן - ועכשיו החליטו למכור". לדבריהם, בנק ישראל קונה דולרים באופן פעיל, ובכך מקזז חלק ניכר מפעילות המכירה של הגופים הישראלים. "אילולא הרכישות של בנק ישראל - הירידה של הדולר היתה חדה בהרבה", אמר אחד הסוחרים.

בנק ישראל הצהיר כי מטרת הרכישה היא להגדיל את יתרות המט"ח של ישראל לרמה של 40-35 מיליארד דולר לעומת 31 מיליארד דולר כיום. בשוק המקומי מטילים ספק בכך שרכישות המט"ח של בנק ישראל יועילו לאורך זמן: רכישת 100 מיליון דולר מדי יום מצטברים ל-2 מיליארד דולר בחודש ופירוש הדבר כי גם אם הבנק יכוון לרף העליון, הוא יכול לרכוש דולרים רק לעוד 5 חודשים.

בדויטשה בנק מחזיקים בדעה שונה, שם כתבו אתמול כי בעקבות המהלך של בנק ישראל "הראלי של השקל הגיע לקיצו".

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully