וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרברוס צפויה להתקשות לשחזר את הצלחות העבר: הקרן החדשה שלה ירדה ב-1%

עפרה שלו

14.7.2008 / 11:28

החברה - מבעלי המניות של לאומי - הצליחה להניב למשקיעים בקרנות קודמות תשואות של עד 28%



הקרן החדשה ביותר של חברת ההשקעות סרברוס, מבעלי המניות של , ירדה ב-1% מאז הוקמה בנובמבר 2006 - בשל השקעות בחברות שנפגעו קשות מהמשבר, בהן קרייזלר. סרברוס, חברת ההשקעה הפרטית הידועה בהשקעותיה הממולחות ובתשואות הגבוהות שלה, תתקשה כפי הנראה לשחזר השנה את הצלחות העבר.



סרברוס אינסטיטיושונל פרטנרס סירייז 4 איבדה 32 מיליון דולר על השקעות של 3.3 מיליארד דולר עד ה-31 במאי - לפי עותק של דו"ח שהציגה החברה למשקיעים, ושהגיע לידי סוכנות הידיעות בלומברג. מדד האמריקאי ירד ב-5.6% במהלך תקופה זו.



סרברוס, שהוקמה על ידי סטיבן פיינברג ב-92', מתמחה ברכישת חברות בקשיים להן היא עורכת ארגון מחדש, משפרת את התוצאות שלהן ומוכרת אותן ברווח. עם זאת, בתקופה האחרונה גברו ההערכות כי כמה מהשקעותיה של הקרן עלולות להתברר ככושלות.



בקיץ שעבר רכשה סרברוס מיצרנית הרכב הגרמנית נתח של 80.1% בקרייזלר, בעסקה בשווי 7.4 מיליארד דולר - ונטלה על עצמה חובות בסך 18 מיליארד דולר, לפי הערכות. ביוני הכחישה קרייזלר, שנפגעה קשות ממשבר הסאבפריים ומעליית מחירי הדלק, כי היא עומדת בפני פשיטת רגל.



השקעה בעייתית נוספת של סרברוס היא GMAC, לשעבר חטיבת ההלוואות של ענקית הרכב , בה רכשה סרברוס נתח של 51% ב-2006 תמורת 14 מיליארד דולר. בלומברג דיווחה לאחרונה כי GMAC עומדת בפני פשיטת רגל, בעקבות הפסדי עתק.



אנליסטים מעריכים כי סרברוס תיאלץ להחזיק בחברות הללו למשך תקופה ארוכה יותר מהמתוכנן, דבר שיפגע בתשואות שלה. בשנים קודמות, הניבו קרנות של סרברוס תשואות שהגיעו ל-28% בשנה. "הם נמצאים במוקד הרעש של הבעיות העיקריות במערכת הפיננסית", אמר לבלומברג שון איגן, מנהל באיגן-ג'ונס רייטינג. "סביר להניח שהייתה ירידה משמעותית בשווי".



טימותי פרייס, מנהל ברסרבוס, אמר בראיון טלפוני לבלומברג כי מוקדם עדיין לשפוט את הביצועים של הקרן החדשה. "זוהי תקופה מאתגרת, אבל זה מגוחך לנסות לאמוד הצלחה או כישלון עתידיים של קרן לטווח ארוך לאחר 15 חודשי השקעה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully