וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 6.3% בביקוש לעובדי היי-טק

עידו סולומון

14.7.2008 / 11:52

כך עולה ממדד MIT לרבעון השני של השנה. ארז בנוביץ': "אנו נמצאים בתקופה של האטה בביקוש לעובדי היי-טק, ולהערכתי המגמה תימשך"

הירידה נרשמה בכל הקבוצות המקצועיות בענף, למעט דרג הניהול; מנכ"ל MIT: "המגמה תימשך ותלווה אותנו גם במחצית השנייה של שנת 2008".

הביקוש לעובדים בענף היי-טק ברבעון השני של 2008 ירד ב-6.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יחסית לרבעון הראשון של 2008 מדובר בירידה של 1.5%, כך עולה מנתוני מדד MIT, המבוסס על מודעות "דרושים" המתפרסמות בעיתונות הכתובה. בחודש יוני 2008 ירד הביקוש לעובדי היי-טק ב-3.5% בהשוואה לחודש הקודם. בהשוואה ליוני אשתקד ירד הביקוש ב-6.9%.

הביקוש הכולל במחצית הראשונה של 2008 לעובדים בענף ההיי-טק נמוך ב-3.9% בהשוואה למחצית הראשונה של 2007. בכל הקבוצות המקצועיות הביקוש לעובדים בענף ההיי-טק ביוני 2008 היה נמוך מהביקוש לעובדים ביוני אשתקד, מלבד בקבוצת המנהלים בה חל גידול קל בביקוש.

מניתוח הביקוש לעובדים בענף ההיי-טק על פי קבוצות מקצועיות נרשמו ירידות או יציבות בביקוש לעובדים בכל הקבוצות המקצועיות, מלבד בקבוצת מהנדסי התוכנה בה עלה הביקוש לעובדים ברבעון השני של 2008 בהשוואה לרבעון הראשון. אולם, גם בקבוצה זו, הביקוש ברבעון השני של 2008 היה נמוך ב-9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ארז בנוביץ', מנכ"ל MIT: "אנו נמצאים בתקופה של האטה בביקוש לעובדי היי-טק, ולהערכתי המגמה תימשך ותלווה אותנו גם במחצית השנייה של שנת 2008. השפעות חיצוניות כמו ירידת שער הדולר ועליית מחירי הנפט משפיעות בצורה ישירה על היקף העסקים, על הרווחיות של יצואניות התוכנה הישראליות ועל פעילות הבנקים בארץ אשר מושקעים ישירות או בדרכים עקיפות בשוק המשכנתאות האמריקאי. כל אלה גורמים לחברות בישראל לבחון את מבנה ההוצאות של החברה ולהיות זהירים בגיוס עובדים חדשים.

יחד עם זאת ובניגוד להערכות של חלק מהאנליסטים העוסקים בניתוח שוק ההיי-טק הישראלי, אין מדובר בבועת היי-טק שנייה. אנו רואים את בגרות שוק ההייטק הישראלי המגיב באופן דומה לתגובה המתונה של המגזרים האחרים במשק מבחינת מגמת הביקוש לעובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully