וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת המדרוג תמדוד גם את הרייטינג של צפייה ב-VOD

אופיר בר-זהר

14.7.2008 / 11:53

מנכ"לית הוועדה: "אי-אפשר לשקף מציאות של צפייה בטלוויזיה במנותק מצפייה ב-VOD"



ועדת המדרוג תחל למדוד גם את נתוני הצפייה ב-VOD. עדיין לא הוחלט לפי איזה פורמט יחושבו ויוצגו נתונים אלה, אך מדובר בנתונים שמתייחסים לצפייה בתוכנית בשבוע שלאחר שידורה המקורי. מנכ"לית הוועדה הישראלית למדרוג, ד"ר יפעת בן חי-שגב, אישרה את הדברים ומסרה כי "שכיחות השימוש ב-VOD הולכת וגדלה, ולא ניתן לשקף מציאות של צפייה בטלוויזיה במנותק מצפייה ב-VOD".



הוועדה הישראלית למדרוג, המפרסמת את נתוני הרייטינג של הערוצים, היא מיזם שקיים מ-93' - מועד הקמתו של ערוץ 2. בעליה של הוועדה הם מרבית גופי השידור בישראל - ערוץ 1, קשת, רשת, ערוץ 10, ערוץ 9, הטלוויזיה החינוכית, ערוץ 24, הרשות השנייה ואיגוד הפרסום. איגוד השיווק (לשעבר איגוד המפרסמים) משמש משקיף.



ב-VOD אמנם לא משודרות כלל פרסומות, אך בוועדה עוקבים גם אחר אפיוני הצפייה באופן כללי לטובת בעלי המיזם, ועורכים בעבורם עבודת מחקר בעניין.



מאז הקמת הוועדה, מודדת את הנתונים חברת TNS טלגאל שבראשות דורי שדמון ואיתן כסיף. לפני כשנה וחצי החל הליך שמטרתו בחירה מחדש של מפעיל, ולקו הסיום הגיעו המפעילה הנוכחית טלגאל, וחברת GFK מ.ב.ע. בראשות אבינועם ברוג ועוזי פלג.



מערכת המדידה החדשה אמורה להתחיל לפעול לקראת תחילת 2009. כאמור, לפי דרישות הוועדה למדרוג, מערכת המדידה החדשה תצטרך לבחון ולהציג גם את נתוני הצפייה בתכנים המשודרים ב-VOD.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully