וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון בית השקעות: אג"ח ממשלתי - יש לשקול בחיוב להאריך את המח"מ השקלי תוך כדי הירידות בשחרים

TheMarker

14.7.2008 / 12:19

בנוסף, מבית ההשקעות נמסר כי יש לשקול להסיט כספים מהאפיק הצמוד לשקלי הממשלתי במח"מ בינוני-ארוך



האפיק השקלי



כלכלני גאון מציינים כי בשבוע האחרון המסחר בשחרים התנהל בעליות קלות כאשר התשואה ל-10 שנים (ממשל 217) ירדה מ-6.17% לרמה של 6.09% בעוד שהאג"ח האמריקאי ל-10 שנים נסחר ביציבות והתשואה לפדיון נסגרה על רמה של 3.94%. כפועל יוצא, פרמיית הסיכון בין האג"ח הישראלי למקבילו האמריקאי, התכווצה מעט לרמה של 2.15%. פרמיית הסיכון מוסברת מחד במסחר תנודתי בארה"ב בשל הזעזועים שפקדו את הבורסה בסוף השבוע האחרון, מאידך נראה שהחלה חזרה הדרגתית לאפיק השקלי, כאשר חלק מן הגופים החלו להאריך מח"מ לסדרות הארוכות, מתוך ספקולציה שייתכן כי האפיק הצמוד מיצה את עצמו.



בארה"ב החוזים על הריבית צופים סיכויים של 11% בלבד להעלאה של 0.25% בריבית באוגוסט (ירידה בהשוואה לשבוע שעבר), ואילו בישראל הריבית צפויה לעלות ב-0.25%. להערכת כלכלני בית ההשקעות, במידה והמדד יפתיע מעלה (מעבר לקונצנזוס), יש לשקול בחיוב להאריך את המח"מ השקלי תוך כדי הירידות בשחרים.



האפיק הצמוד



לראשונה זה שבועות, נרשמו מימושים באג"חים הצמודים בשבוע החולף ובעיקר בסדרות הארוכות. ההערכה בגאון היא שמדד חודש יוני צפוי להפתיע ולעלות ב-0.5%-0.6%, מעט מעל התחזיות שמדברות על עלייה של 0.3%-0.4%.



מדד הדיור שנמדד לפי ממוצע דו חודשי ירד בחודש הקודם על אף הציפייה לעלייה. נראה כי החודש הוא ייתן את השפעתו. לפי ההערכות המעודכנות בגאון, האינפלציה בשנת 2008 צפויה להסתכם סביב 3.8% כאשר האינפלציה החזויה הנגזרת משוק ההון הינה סביב רמה של 3.85% ל-12 החודשים הקרובים. בבית ההשקעות מאמינים כי האג"ח הצמודים הממשלתיים הקצרים אינם מעניינים בלשון המעטה בתשואות אליהן הגיעו (מתחת ל 1% ריאלית) ולכן בתוך האפיק, הם מוצאים עדיפות לאג"ח הקונצרני צמוד המדד בדירוגים גבוהים, שהינו אטרקטיבי נוכח SPREAD של כ-1.42% (תל בונד 20).



כלכלני גאון סבורים כי בהמשך השנה, לחצי האינפלציה יתמתנו ממספר סיבות ביניהן עליות הריבית בעולם, ירידה בצמיחה העולמית (מיתון) וצפי לירידה במחירי הסחורות והנפט. עם זאת, הם מציינים, ייתכן שהגיע העת להתחיל לשקול להסיט כספים מהאפיק הצמוד לשקלי הממשלתי במח"מ בינוני-ארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully