וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס: נאפשר רישיונות למפעילים סלולרים וירטואלים

אמיתי זיו

14.7.2008 / 12:18

משרד התקשורת מתכנן לאפשר לחברות חדשות לפעול על רשת הסלולר של החברות הקיימות. לפי השר אטיאס יש כבר פניות למשרדו

"יש דבר מוסכם שהשוק הסלולרי הוא נדבך מרכזי - 50% - בהוצאות משקי הבית על תקשורת וזה שוק שאינו מספיק בתחרות", אמר היום שר התקשורת, אריאל אטיאס, בוועידת התקשורת בה הכריז כי משרדו יפרסם רישיונות למפעילים סלולרים וירטואלים.

"אין פעולה אחת שמייצרת תחרות לאורך זמן, ובעיקר במגזר הפרטי - שהוא המיועד להחלשות בתחרותיות אחרי כל רפורמה. לכן, צריך לפעול בכלים שלובים, בנחישות ובמרץ. שחרור חסמי מעבר כמו שעשינו בתוכנית ניידות המספרים הוא חשוב אבל זה לא די".

השר הכריז כי משרד התקשורת יפרסם רישיונות למפעילים סלולרים וירטואלים - MVNO: "התחרות לא מספקת - ואנחנו צריכים לפעול לקדם אותה צריך וחובה עלינו לפעול ולעשות מהלכים כדי לעודד אותה. לכן, הגיע הזמן ללכת על תוכנית ה-MVNO. נעמיד רישיונות מדף לכל טווח הפתרונות מ-MVNO Full ועד Resale".

דברי אטיאס מכוונים לתוכנית משרד התקשורת לאפשר לחברות חדשות לפעול על רשת הסלולר של החברות הקיימות. במודל הראשון - Full MVNO - השחקן מקים מערכת ליבה סלולרית חדשה משלו ומשתמש רק בשירותי הרדיו של הסלולריות. במודל השני - Resale - השחקן החדש, שאין לו תשתית, רוכש מהסלולריות דקות בהנחת כמות ומוכר אותן הלאה לצרכן. השר הדגיש שיש כבר פניות למשרד לפעול בכל אחד מהמודלים. אטיאס הוסיף שינתנו רישיונות גם למה שמכונה VOB סלולרי, מעין קליינט דמוי סקייפ שפועל על המכשיר הנייד אך מאפשר תקשורת גם דרך מפעילים אחרים.

אטיאס חזר על כוונתו להקים את מה שכונה - וועדת גרונאו 2 - לתחומי תוכן וטלוויזיה רב-ערוצית. "ההיבט הצרכני בעייתי בטלוויזיה הרב ערוצית. אני חושב שאנחנו לא יכולים להשאיר את המצב כך לאורך זמן ולהגיד - זה השוק. בעיקר כי במקומות אחרים בעולם החבילה לצפייה היא יותר זולה, ובעיקר כי אין בישראל חבילה צרה. המצב דומה לכך שעומדות בפני הצרכן שתי האפשרויות: או שתרכוש את כל המדף בסופרמרקט או שלא תכנס לסופרמרקט כלל".

  • עוד באותו נושא:
  • אטיאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully