וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרייז נגד סבן: אנדמול אינה שוללת רכישת נתח בחברת הטלוויזיה ITV - עליו מתמודד חיים סבן

עפרה שלו

14.7.2008 / 12:24

יינון קרייז, המנכ"ל הטרי של אנדמול, הוא בן טיפוחיו של חיים סבן, ומי שהיה שותפו בכמה מעסקות המדיה הגדולות



אנדמול, החברה ההולנדית שמנכ"לה הוא ינון קרייז, אמרה כי היא אינה שוללת רכישת נתח בחברת הטלוויזיה המסחרית הגדולה בבריטניה - ITV. אם תגיש אנדמול הצעת רכש ל-ITV, היא תתחרה בכמה רוכשים פוטנציאליים נוספים, בהם חיים סבן. קרייז, שמונה לאחרונה למנכ"ל אנדמול, הוא בן טיפוחיו של סבן. הוא היה שותפו של סבן בכמה מעסקות המדיה הגדולות שלו ואף בנה עמו את ערוץ פוקס קידס אירופה.



אנדמול, חברת ההפקות שיצרה את "האח הגדול", "דיל או לא דיל", תרכוש כפי הנראה מפיקות קטנות יותר, אמר ל"פייננשל טיימס" ג'ון דה מול, ממייסדי החברה. "אך שילוב עם ITV עשוי להיות הגיוני", הוא הוסיף. אמירה זו שלחה את מניית ITV הנסחרת בלונדון לזינוק של 11%, העלייה החדה ביותר מאז פברואר 2004. עד אתמול, ירדה המניה ב-55% השנה.



ה"פייננשל טיימס" אמר כי מינויו של קרייז, המקורב לסבן, למנכ"ל אנדמול, הגבירה את ההערכות לגבי אפשרות של שילוב כוחות בין אנדמול, המתמחה בתוכניות ריאליטי ובחידונים, לבין ITV, המתמחה בדרמה ובידור.



כמה משקיעים מתמודדים עתה על רכישת הנתח של בריטיש סקיי ב-ITV, אותו היא נאלצת למכור משום שהוא פוגע בתחרות. ה"אובזרוור" הבריטי דיווח כי ITV מנהלת מגעים עם סבן, אנדמול, קבוצת RTL הגרמנית - הבעלים של צ'אנל 5, מדיה סט - אימפריית התקשורת של ראש ממשלת איטליה סילוויו ברלוסקוני, וכמה חברות טלוויזיה אמריקאיות.



בריטיש סקיי רכשה בנובמבר 2006 נתח של 17.9% בחברת ITV, תמורת 940 מיליון ליש"ט. ואולם, רשויות הרגולציה בבריטניה קבעו כי החזקותיה של בריטיש סקיי ב-ITV עלולות לגרום פגיעה במגוון זוויות סיקור החדשות במדינה, ועל כן הורו לחברה לצמצם את החזקותיה ב-ITV לפחות מ-7.5%. בקרוב צפוי הרגולטור הבריטי לפסוק לגבי ערעור שהגישה ITV לגבי ההחלטה, ואם ידחה - כצפוי - את הערעור, עשוי הדבר לגרור תחרות מיידית על רכישת המניות, ואולי אף להתפתח למאבק על השליטה בחברה.



קרייז, ישראלי שהיגר לארה"ב, פגש את סבן במהלך לימודי ה-MBA שלו ב-UCLA ב-1993. עוד לפני שמלאו לו 30 נהפך קרייז לעוזרו וליועצו הבכיר של סבן, והפיק עמו כמה תוכניות טלוויזיה, בהן "פאואר ריינג'רס". "אי אפשר לומר שלמדתי הרבה על תעשיית המדיה בלימודיי, אך פגשתי אנשים שהגיעו לעמדות בכירות, וכך למעשה פגשתי את סבן", אמר קרייז לפני שלוש שנים ל"טיימס" הלונדוני.



לבקשת סבן עבר קרייז מלוס אנג'לס ללונדון והקים עמו את פוקס קידס אירופה. בתוך שלוש שנים נהפכה החברה לארגון שמעסיק יותר מ-400 עובדים, אמר קרייז בראיון ל"טלגרף". החברה שידרה ב-56 מדינות באירופה, וב-1999 הונפקה באמסטרדם לפי שווי שוק של 1.1 מיליארד דולר.



ענקית המדיה האמריקאית דיסני רכשה ב-2001 את פוקס קידס מידי סבן ושותפו, רופרט מרדוק, תמורת 5.3 מיליארד דולר, וקרייז נשאר בחברה עד סוף 2002. בהמשך פרש לצורך רכישת אחזקות משלו בתחום המדיה. קרייז כיהן גם כשותף בזרוע האירופית של קרן ההון סיכון האמריקאית בנצ'מרק קפיטל, במסגרתה השקיע במגוון חברות מדיה.



קרייז היה שותף של סבן בכמה בהשקעותיו בחברות מדיה, בהן פרוזיבן סאט1 הגרמנית וקשת הישראלית. באפריל מכר קרייז את מניותיו בקשת, כאשר סבן מכר את מניותיו למוזי ורטהיים.



"הימרתי על ינון - וזה השתלם ובגדול", אמר סבן ל"טלגרף" לאחר מינויו של קרייז לתפקיד מנכ"ל אנדמול. "ברור היה שהוא לומד מהר, חרוץ ולא מוכן לקבל 'לא' כתשובה, וכל זאת בנוסף לקסם ולקלאסה שלו", הוסיף. לדברי מקורות של העיתון הבריטי "טלגרף", קרייז עשוי לקבל חבילת שכר של עד 100 מיליון דולר בתפקידו החדש, בכפוף לעמידה ביעדים שקבעה החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully