וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: מק"מ מומלץ; שחר - פוזיציה קטנה

TheMarker

14.7.2008 / 12:58

כלכלני הבנק ממליצים על הרכב תיק אג"ח

נגיד בנק ישראל הכריז כי החל מהיום יגדיל בנק ישראל את קצב רכישות המט"ח וירכוש מעתה 100 מיליון דולר ביום. זאת, במסגרת התוכנית להגדלת יתרות המט"ח שהוכרזה במרץ השנה. משמעות מהלך זה, שכעת נראה כי לבנק ישראל יש מרחב תמרון רב יותר להעלות את הריבית השקלית.



חששות לסטגפלציה בארץ ובחו"ל



ז'אן קלוד טרישה, נגיד הבנק האירופי, הזהיר ביום ד' מפני ההשלכות של מחירי הנפט. על אף ההתמתנות במחירי הנפט שנרשמה השבוע, מחירי הנפט עדיין נסחרים ברמה גבוהה שמאיימת על הצמיחה העולמית. טרישה מזהיר מפני עליות בשכר שעשויות לגרור את אירופה לעלייה ברמת האינפלציה.

בישראל חלה עלייה של כ-40% בגרעון בהשוואה לחודש יוני אשתקד. העלייה בגרעון נבעה משילוב של עלייה בהוצאות הממשלה מחד וירידה בהכנסות הממשלה מאידך. בשוק המקומי נרשמה ירידה קלה בציפיות האינפלציה אך עדיין, למעט בטווח הארוך, העקום מגלם ציפיות אינפלציה של למעלה מ-3% בטווח הבינוני והקצר. נתון זה מצביע, להערכת כלכלני בנק הפועלים, על החששות של השוק מרמת אינפלציה גבוהה למרות הציפיות להאטה בפעילות הכלכלית. לאור האמור לעיל ממליצים בבנק על חלוקה מאוזנת בין האפיק הצמוד והשקלי.



מק"מ ? מומלץ להשקעה



מק"מ 719 נסחר בתשואה של כ-4.41% המשקפת את ציפיות המשקיעים לעליות בריבית לשנה קדימה. בבנק הפועלים מעריכים כי רמת התשואות הנוכחית מצדיקה השקעה במק"מ לשנה בהתחשב ברמת הסיכון והתנודתיות הנמוכה הגלומה בו בהשוואה ליתר המכשירים השקליים.



גילונים ? לשמר פוזיציה בגילון 817



תוספות התשואה הנמוכות בגילונים לא מצדיקות את ההשקעה במרבית הסדרות למעט גילון 817 עליו ממליצים בבנק מזה מספר שבועות. תוספת התשואה בגילון 817 הצטמצמה בשבוע האחרון ל- 0.28%. אולם, כלכלני הבנק סבורים כי גילון 817 עדיין אטרקטיבי להשקעה.



שחרים ? פוזיציה קטנה



שיפוע העקום השקלי נותר תלול יחסית ומגלם ציפיות לעליית ריבית. ההערכה בבנק הפועלים היא כי השחרים הקצרים נסחרים בתשואות נמוכות ולכן אינם אטרקטיביים להשקעה. לאור זאת, הם ממליצים להתמקד בהשקעה בגילונים ובמק"מים.



לאור תלילות העקום והחששות מהאטה כלכלית, סבורים בבנק כי יש מקום לגוון את התיק השקלי בשחרים ארוכים (שחר 2683, שחר 217) אך במינון נמוך. כמו כן, הם ממליצים על השקעה באגרות החוב הקונצרניות השקליות המדורגות אך במינון נמוך, כחלק מאסטרטגיה של בניית תיק שקלי. הם מדגישים כי רמת הסיכון הכרוכה באגרות אלו גבוהה.



לזירת היועצים


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully