וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתן פרס נובל לכימיה, אהרון צ'חנובר: האוצר מוביל אווירת עליהום על ההשכלה הגבוהה

עפרי אילני

14.7.2008 / 13:57

צ'חנובר תקף את דבריו של שר האוצר על נסיעות המרצים לחו"ל; שוחט: המשרד עוין את ההשכלה הגבוהה

צ'חנובר התייחס לטענותיו של שר האוצר, רוני בראון, שתקף בשבוע שעבר את המרצים על נסיעותיהם לחו"ל. לדבריו, "ההשכלה הגבוהה היא אחת המערכות המפוארות ביותר שהוקמו אי פעם במדינת ישראל. זה בנק מוצלח מאין כמוהו, שכולכם מתפרנסים ממנו. המדינה הזאת מייצרת מדי שנה עשרות מילארדי דולרים בזכות ההשכלה הגבוהה. מאפס, במו ידי, הקמתי מעבדה שמכשירה 5 דוקטורנטים בשנה. 5 אנשים בעלי השכלה יוצאת ברגל הרגיל. אלה דוקטורנטים שיניעו את המשק. אני לא רואה את אלה שבאים אחרי. אנחנו רואים נפילה בהרשמה של סטודנטים למדעים".



יו"ר הוועדה לתכנון תקציבי (ות"ת) במועצה להשכלה גבוהה, הפרופסור שלמה גרוסמן, אמר ששנת הלימודים הבאה לא תיפתח, בשל אי החזרת התקציבים שקוצצו ממערכת ההשכלה הגבוהה. "אנו דורשים לאשר את הצעתה של שרת החינוך מהממשלה להעביר 1.8 מיליארד שקל למערכת בתוכנית החומש הבאה. עשינו כמיטב יכולתנו. קיצצנו, לא ניתן לקצץ יותר".



אברהם (בייגה) שוחט, שר האוצר לשעבר וראש ועדת הבדיקה למערכת ההשכלה הגבוהה, טען באירוע שמשרד האוצר "עוין את מערכת ההשכלה הגבוהה, לא מכיר אותה וחושב שיש לו פתרונות קסם". לדבריו, במקום ליישם את המלצות הוועדה שבראשתו, הדו"ח "נגנז כאילו לא היה". "הוחמצה שעת רצון שבה ניתן היה להתמודד עם הבעיה", אמר שוחט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully