וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המחירים ליצרן בבריטניה עלה ביוני בקצב המהיר מזה 22 שנים; גבוה ב-10% מרמתו ביוני 2007

סוכנויות הידיעות

14.7.2008 / 14:03

מחיריהם של חומרי הגלם בבריטניה זינקו ב-30.3% ביוני לעומת יוני 2007



מדד המחירים ליצרן בבריטניה עלה בחודש יוני בקצב המהיר ביותר שלו מזה 22 שנים בעקבות העלייה במחירי האנרגיה, חומרי הגלם והמזון - כך דיווחה היום הלשכה הבריטית לסטטיסטיקה (ONS).



מדד המחירים ליצרן בבריטניה עלה ביוני ב-0.9% לעומת מאי וב-10% לעומת יוני 2007 - העלייה החדה ביותר מאז החלה לשכת הסטטיסטיקה הבריטית לפרסם את הנתונים ב-1986. תחזיות הכלכלנים היו כי מדד המחירים ליצרן עלה בשנה האחרונה ב-9.9%. מחיריהם של חומרי הגלם בבריטניה זינקו ב-30.3% ביוני, לעומת החודש המקביל אשתקד, העלייה החדה ביותר במחירים מזה 22 שנים.



חברת המשכנתאות הבריטית ניישנווייד דיווחה בשבוע שעבר כי מדד ביטחון הצרכנים נפל ביוני לרמתו הנמוכה ביותר מאז 2004, בשל ההאטה הכלכלית במדינה ולאחר שהיצרנים החלו להעלות מחירים במטרה להעביר לצרכנים את נטל העלייה במחירי הנפט וחומרי הגלם.



הבנק המרכזי של בריטניה הותיר בשבוע שעבר ללא שינוי את הריבית בבריטניה על רמה של 5%, בשל ההאצה החדה באינפלציה ולמרות ההאטה הכלכלית, המאיימת לדרדר את הכלכלה הבריטית למיתון בעקבות משבר האשראי העולמי וההידרדרות בשוק הדיור. בחודש שעבר הוריד הבנק המרכזי את הריבית בבריטניה ב-0.25% - הורדת הריבית השלישית שלו מאז תחילת משבר האשראי - במטרה למנוע מיתון במדינה.



צ'רלס גודהארט, לשעבר בכיר בבנק המרכזי של בריטניה, אמר בשבוע שעבר כי בריטניה "עומדת בפני מיתון חמור למדי". קייט ברקר, מקובעי המדינות של הבנק, אמרה היום בראיון ל"סאנדיי טיימס" כי הבנק המרכזי חושש מהחלשת הכלכלה אם ישמור על מדיניות מוניטרית "הדוקה מדי". נגיד הבנק המרכזי של בריטניה, מרווין קינג, הזהיר בחודש שעבר כי כלכלת המדינה עשויה לגלוש למיתון בעקבות משבר האשראי והנפילה במחירי הבתים, אך הדגיש את מחויבותו של הבנק לבלום את ההאצה באינפלציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully