וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החוזים העתידיים מורים על עליות של עד 1.5% בשל התערבות הממשל בקריסת ענקיות המשכנתאות

יעל פולק

14.7.2008 / 14:35

פרדי מאק צפויה לגייס 5.5 מיליארד דולר בהנפקת מניות בהמשך השנה



יום המסחר הראשון בשבוע בוול סטריט צפוי להיפתח בעליות שערים בעקבות הודעת הבנק הפדרלי ומשרד האוצר האמריקאי כי יסייעו לענקיות המשכנאות האמריקאיות פאני מיי ופרדי מאק. בשעה זו מורים החוזים העתידיים על עליות של עד 1.5% בפתיחה.







ביום שישי ירד מדד ב-0.8% לרמה של 2,239 נקודות והשיל 0.3% מרמתו בשבוע שעבר. נחלש ב-1.1% לרמה של 11,100 נקודות וסיכם ירידה שבועית של 1.6%. מדד איבד 1.1% לרמה של 1,239 נקודות ונחלש ב-1.8% בסיכום שבועי.



בשוק הסולידי, נרשמו בסוף השבוע ירידות שערים והתשואה על איגרות החוב ל-10 שנים עלתה ב-0.129% לרמה של 3.94%.



הבנק הפדרלי ומשרד האוצר האמריקאי הכריזו היום על צעדי סיוע חסרי תקדים לענקיות המשכנתאות פאני מיי ופרדי מאק. ממשל בוש ביקש במהלך הלילה מהקונגרס לאשר חבילת הצלה, אשר במסגרתה ירכוש הממשל מניות בשתי החברות בתמורה לסיוע בסך מיליארדי דולרים. שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון, אמר כי הממשל יבקש מהקונגרס להגדיל את קו האשראי של פאני מיי ופרדי מאק, העומד כיום על 2.25 מיליארד דולר לכל אחת.



בהודעה נפרדת, מסר היום הבנק הפדרלי כי הוא החליט לפתוח את חלון הלוואות החירום שלו (חלון הדיסקאונט), הזמין כיום לבנקים מסחריים ולבנקי השקעות, גם לפאני מיי ופרדי מאק. מספר בכירים בממשל, המכירים את התוכנית, מסרו ל"ניו יורק טיימס" כי הקונגרס יתבקש להגדיל את קווי האשראי של שתי החברות ל-300 מיליארד דולר.



השווקים הפיננסיים ממתינים כעת בדריכות להנפקת האג"ח של ענקית המשכנתאות הממשלתית פרדי מאק. פאני מיי גייסה 3 מיליארד דולר באמצעות הנפקת אג"ח לשנתיים בשבוע שעבר, ופרדי מאק צפויה לגייס 5.5 מיליארד דולר נוספים בהנפקת מניות הצפויה להתקיים בהמשך השנה.



שופטת בית המשפט המחוזי עשויה להכריע היום במאבק השליטה על חברת . השופטת ד"ר מיכל אגמון גונן תדון בשאלה אם להיענות להמלצת הפתיחה של חברת תרו מסוף מאי 2008, ולתת פסק דין הצהרתי שיקבע כי חייבת לפרסם הצעת רכש מיוחדת לבעלי המניות. זאת, כחלק מהתחייבותה על פי ההסכם למימוש אופציה לרכישת השליטה בתרו מידי משפחות לויט ומורוס.



, הפועלת בתחום האנדוסקופיה, הודיעה היום כי חברת הביטוח הגדולה ביותר באוהיו, Medical Mutual of Ohio, הכירה בגלולת ה-PillCam SB שלה ככלי אבחון ראשוני. לחברה כ-4 מיליון מבוטחים ועדכון הפוליסות יבוצע ב-9 במאי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully