וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנקו סנסטנדר הספרדי ירכוש את חברת המשכנתאות הבריטית אליאנס אנד לייסטר תמורת 2.6 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

14.7.2008 / 14:37

מניית אליאנס אנד לייסטר מזנקת כעת ב-54% - העלייה החדה ביותר שלה מאז הפכה לחברה ציבורית ב-1997



בנקו סנטנדר, הבנק הגדול בספרד, הודיע היום כי הסכים לרכוש את חברת המשכנתאות הבריטית אליאנס אנד לייסטר תמורת 1.26 מיליארד ליש"ט (2.6 מיליארד דולר). מניית אליאנס אנד לייסטר (A&L) מזנקת כעת ב-54% - העלייה החדה ביותר שלה מאז הנפקתה הראשונה לציבור ב-1997.



במסגרת תנאי העסקה, יעניק סנטנדר לבעלי המניות של A&L אחת ממניותיו עבור כל שלוש מניות של אליאנס אנד לייסטר. מהבנק הספרדי נמסר כי רכישת אליאנס אנד לייסטר תספק לבנק דריסת רגל משמעותית בשוק הבריטי. העסקה משקפת פרמיה של 36.4% על המחיר בו נסגרה מניית A&L ביום שישי.



סנטנדר כבר רכש ב-2004 את חברת המשכנתאות הבריטית אבי נשיונל, חברת המשכנתאות השנייה בגודלה במדינה, בעבור 9.2 מיליארד ליש"ט. אליאנס אנד לייסטר איבדה כמחצית משווי השוק שלה מאז תחילת השנה בעקבות ההידרדרות המתמשכת בשוק הדיור הבריטי ומשבר האשראי העולמי, שאילצו את החברה להוריד את תחזית הרווח שלה לשנה הנוכחית.



בעקבות ההודעה על המיזוג מזנקת מניית אליאנס אנד לייסטר ב-54%, העלייה החדה ביותר שלה מזה 11 שנים, ל-3.37 ליש"ט למניה - מעל הצעת הרכש של סנטנדר, שהציע לרכוש את החברה תמורת 2.99 ליש"ט למניה.



סנטנדר, המשמש בעיקר כבנק קמעוני, לא רשם כמעט הפסדים כתוצאה מקריסתו של שוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב ויצא עם נזקים מזעריים ממשבר האשראי העולמי. בנקים ומוסדות פיננסיים ברחבי העולם רשמו מאז תחילת המשבר מחיקות והפסדים בסך 410 מיליארד דולר.



בשנה שעברה, היה סנטנדר שותף לקונסורציום הבנקים בראשות רויאל בנק אוף סקוטלנד שרכש את הבנק ההולנדי ABN אמרו. סנטנדר תרם 10.6 מיליארד יורו ממחיר העסקה, שהסתכם ב-101 מיליארד דולר, וקיבל לרשותו את חטיבת בנקו ריאל של הבנק. ההשתלטות על אליאנס אנד לייסטר תעניק לסנטנדר יותר מ-5.5 מיליון לקוחות חדשים בבריטניה ו-254 סניפים פועלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully