וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: ממליצים להחזיק מט"ח מגוון בשיעור של 10% מהתיק

TheMarker

14.7.2008 / 15:09

לאור ההתפתחויות בשוק העולמי, בבנק ממליצים לגוון את החזקת המט"ח



כלכלני בנק הפועלים:



בהסתכלות על שוק המט"ח הבינלאומי יש להתמקד בגורמים הבאים:



הדולר התחזק בשבוע שעבר מול רוב המטבעות העיקריים בשוק המט"ח הבינלאומי



ה התחזק בשבוע שעבר מול רוב המטבעות העיקריים, בעיקר בעקבות דברים שאמר נגיד הפד, ברננקי. לדבריו, הבנק המרכזי שוקל להאריך את משך הזמן בו הפד ימשיך להעמיד הלוואות לחברות גדולות בוול סטריט.
עד כה ההערכות היו כי הלוואות הפד יינתנו עד סוף השנה. כעת, ההערכות הן כי התוכנית תמשיך גם בשנת 2009, וזאת כדי לשמור על יציבות פיננסית.



החשש ממשבר האשראי שוב התחזק השבוע, לאחר שליהמן ברדרס העריך כי שתי חברות המשכנתאות בארה"ב, פאני מיי ופרדי מאק, יאלצו לגייס הון נוסף בהיקף של 75 מיליארד דולר. דבריי הרגולטור, כי מבנה ההון הנוכחי של החברות מספק, הצליחו להרגיע את השוק ליום אחד בלבד וכבר למחרת חזרו המניות לרדת. למרות זאת הדולר שומר על יציבות, על רקע ההערכות כי מתחזק האינטרס הגלובלי למנוע את המשך היחלשותו.

בנוסף, פורסמו בארה"ב נתונים כלכליים מאכזבים מתחום הנדל"ן. היקף מכירות של בתים על פי חוזים צנח בחודש מאי בשיעור של 4.7%, לעומת ציפיות לירידה של 2.8%. השבוע נרשמה ירידה של כ-10 דולר במחיר חבית נפט. לאחר שפורסם באמצעי התקשורת באיראן על ניסוי טילים שביצעה המדינה, כולל טיל שיכול להגיע לישראל ולבסיסי צבא ארה"ב באזור, עלה הנפט ב- 2 דולר, אך לזמן קצר בלבד.



נחלשה השבוע מול הדולר וה, לאחר שפורסמו שורה של נתונים כלכליים מאכזבים, שהעידו כי הכלכלה המקומית נחלשת וחיזקו את ההערכות כי האפשרות של העלאת הריבית הולכת ומתרחקת. ראשון פורסם על ירידה חדה מהצפוי בתפוקה התעשייתית בחודש מאי, לשיעור התכווצות שנתי של 1.6%, לעומת תחזיות לירידה בשיעור של 0.8% בלבד.



הליש"ט סבלה גם מנתונים מאכזבים מתחום הנדל"ן. השבוע פורסמו נתונים ממשלתיים, לפיהם האינפלציה של מחירי הבתים ירדה בחודש מאי לשיעור שנתי של 3.7%. בנוסף, חברת Persimmon, קבלנית הבניה הגדולה בבריטניה (על פי שווי שוק), צמצמה ברבע את מספר העובדים שלה וציינה כי היא רואה לפניה שוק בעייתי. בבריטניה, שני שליש מהאוכלוסייה גרים בבתים בבעלותם. בנוסף, סקר שנערך השבוע בקרב 5000 עסקים הראה, כי לחברות תזרים מזומנים הגרוע ביותר מאז החל בבדיקת נתון זה, בשנת 1992.



לאור האמור לעיל, בבנק הפועלים עדיין ממליצים להחזיק מט"ח בתיק בשיעור של כ-10% מהתיק, תוך פיזור בין מטבעות כגון דולר, יורו, , שמהווה משקל נגד לחששות מפני העמקת משבר האשראי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully