וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוצאה לפרסום בענף רשתות השיווק הסתכמה ב-163.5 מיליון שקל ‏- גידול של 12% משנה שעברה

שמרית סלע

14.7.2008 / 15:41

כך על פי נתוני יפעת; המפרסמת הגדולה: שטראוס; ענף הסלולר רושם ירידה של 24% בהיקפי הפרסום

ההוצאה לפרסום בתת ענף רשתות השיווק הסתכמה ב-163.5 מיליון שקל ‏(מחירים ריאליים, הערכה לפי מחירי מחירון‏) - גידול של 12% מהתקופה המקבילה אשתקד. נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, מציין כי "רשתות השיווק אינן מפרסמות באינטרנט בעוצמה גבוהה, ורק כ-4.5% מסך הפרסום שלהן מופנים למדיום זה".



המהלך של מיתוג רשת סופר פארם בחודשים האחרונים תרם רבות לביסוס תת הענף רשתות השיווק בראש טבלת המפרסמים. סופר פארם, ששינתה את הלוגו שלה וריעננה את השפה הפרסומית אחרי שנים רבות, הגדילה את היקפי הפרסום בחציון הראשון ב-48%, ובסך הכל השקיעה 39.5 מיליון שקל - חמישית מכלל קטגוריית רשתות השיווק - והיא ממוקמת במקום השלישי בטבלת המפרסמים.



שופרסל ממוקמת במקום החמישי בטבלת המפרסמים, עם הוצאה לפרסום של 34.5 מיליון שקל - ירידה של 2% מהחציון המקביל ב-2007. כינוס המותגים שעשתה שופרסל בשנים האחרונות מתבטא בעובדה ששופרסל הגדילה ב-223% את תקציבי הפרסום למותגי הרשתות שלה - שופרסל ביג, שופרסל דיל ושופרסל שלי - ל?20 מיליון שקל, והיא ממוקמת במקום השישי בטבלת המותגים.







תת ענף התקשורת הסלולרית אמנם רושם ירידה של 24% בהיקפי הפרסום מהחציון המקביל אשתקד, אך הוא נותר במקום השני בדירוג תתי הענפים. ב-2007 נערכו החברות הסלולריות לקרב על ניידות המספרים והגדילו את היקפי התקציבים. בחציון הראשון 2008 הן חוזרות להיקף פעילות דומה ללפני שנתיים.



לירידה בהיקפי הפרסום בתת ענף זה תרמו כל חברות הסלולר: פרטנר הובילה את הירידות עם 36% והשקעה בהיקף 30.3 מיליון שקל, פלאפון הורידה ב-30% ל-26.7 מיליון שקל וסלקום הפחיתה ב14% ל-29 מיליון שקל. הירידה בהיקפי הפרסום של חברות הסלולר הביאה לכך שהחברות הידרדרו בשמונה מקומות מ-2007 בטבלת המפרסמים, למקומות ה-10-15.



תת ענף הרכב הפרטי חוזר למקומו השלישי בטבלת תתי הענפים שבהם הושקעו הסכומים הגבוהים ביותר, והושקעו בו 33.5 מיליון שקל - גידול של 49% לעומת החציון המקביל ב-2007. שברולט והונדה מובילות את הפרסום בקטגוריה זו, ובמקום השלישי ממוקמת יונדאי.



לאחר שנתיים רצופות שבהן הגדילו הקרנות בכל שנה את תקציב הפרסום שלהן במאות אחוזים, הגיעו בענף להבנה כי פרסום הוא רק חלק מהפיתרון לבעיית בריחת הלקוחות בענף, והחלו מנתבים את כספי הפרסום למציאת פתרונות נוספים. ובנוסף, המשבר בשוק ההון הביא לירידה בהוצאה לפרסום של קטגוריית קרנות ההשקעה. ההשקעה בפרסום של ענף הקרנות ירדה בכ-29% ל-38 מיליון שקל. הקרנות הבולטות בחציון בהשקעה בפרסום הן קבוצת כלל, פסגות, קבוצת הראל ואקסלנס נשואה.



תת ענף הטלוויזיות, ה-LCD והפלסמות נכנס גם הוא ל-20 תתי הענפים המושקעים ביותר, עם גידול של 56% בהוצאה לפרסום. בין הגורמים לכם הם משחקי אליפות אירופה בכדורגל.



השנה גברה התחרות בין חברות התעופה, כתוצאה מהמשבר בענף עקב עליית מחירי כרטיסי הנוסעים. תחרות זו הביאה לגידול של 75% בהיקף ההשקעה בקטגוריית התעופה, שהיה בסך 26 מיליון שקל. ההשקעה בפרסום למותג אל על זינקה ב-65% ל-14.9 מיליון שקל - מה שממקם אותו במקום 11 בטבלת המותגים הבולטים ביותר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully