וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאטור האמריקאי צ'רלס שומר: אינני אחראי לקריסתו של בנק המשכנתאות אינדימאק

סוכנויות הידיעות

14.7.2008 / 16:37

שומר הביע ביוני דאגה בנוגע למצבו של אינדימאק; מאז משכו לקוחותיו פקדונות בסך 1.3 מיליארד דולר

"ממשל בוש מנסה להטיל את האחריות לשריפה על האדם שקרא למכבי האש", אמר שומר, שהוסיף כי המשרד לפיקוח חסכונות (OTS), הגוף המפקח על בנקי החסכונות בארה"ב, "נרדם בשמירה" בכל הנוגע להתנהלותו הפרועה, לדבריו, של אינדימאק.



הממשל הפדרלי בארה"ב השתלט ביום שישי על אינדימאק, מבנקי המשכנתאות הגדולים בארה"ב, לאחר שנקלע לקשיי נזילות וקרס בעקבות התנאים הקשים בשוקי האשראי, הנפילה במחירי הבתים והעלייה במספר העיקולים בארה"ב. קריסת אינדימאק היא השנייה בגודלה של בנק בהיסטוריה של ארה"ב - לאחר קריסתו של קוננטיננטל אילינוי נשיונל בנק ב-84', שקרס כשברשותו 40 מיליארד דולר. לאינדימאק היו נכסים בשווי של 32 מיליארד דולר בעת קריסתו.



אינדימאק היה בנק משכנתאות וחיסכון משגשג מהגדולים בארה"ב, שנהנה מגל הפריחה במגזר הדיור במהלך רוב העשור. הבנק התמחה בשנים האחרונות במתן משכנתאות מסוג Alt-A - קטגוריית משכנתאות שבין סאבפריים לפריים - המוענקות לרוב ללווים שאינם יכולים לתעד את הכנסותיהם.



מנהל ה-OTS, ג'ון רייך, הטיל את האחריות לקריסתו של הבנק על שומר, שלדבריו גרם לבהלה כאשר שלח ב-26 ביוני מכתב לממשל הפדרלי, שבו הביע דאגה ממצב הנזילות של הבנק. מאז ששלח שומר את המכתב, משכו לקוחותיו פקדונות ב-1.3 מיליארד דולר בתוך 11 יום.



"על ה-OTS להפסיק להפנות אצבעות מאשימות ולהתחיל לעשות את עבודתו, שהיא להגן על עתידה של מערכת הבנקאות, כך שלא יהיו עוד מוסדות כדוגמת אינדימאק", אמר שומר, חבר בועדת הבנקאות של הסנאט, יו"ר ועדת הכלכלה של הקונגרס והדמוקרט השלישי בחשיבותו בסנאט.



במכתב ששלח ב-26 ביוני לרייך, אמר שומר כי הוא "מודאג מההידרדרות במצבו הפיננסי של אינדימאק, ומהסכנה המשמעותית שזו מעמידה בפני הלווים של הבנק וציבור משלמי המסים כאחד". לאחר קריסתו של אינדימאק, דחה שומר במהלך מסיבת עיתונאים את הטענות כי הוא תרם לקריסתו של הבנק ואמר כי כל דבר שכתב במכתבו לרייך כבר היה ידוע לציבור.



"אינדימאק היה אחד מהבנקים שנוהלו באופן הגרוע והפזיז ביותר מבין כל הבנקים בארה"ב. הוא נוסד על ידי קאנטריווייד, וכמו קאנטריווייד הוא נקט בכל מיני פעולות מסוכנות שבהן לא היה רציך לנקוט. הן אינדימאק והן קאנטריווייד תרו ליצירתו של משבר הדיור שבעיצומו אנחנו נמצאים כיום", אמר שומר. אינדימאק הוקם ב-95' על ידי קאנטריווייד פייננשל, חברת המשכנתאות הגדולה בארה"ב, שנקלעה גם היא לקשיים בעקבות המשבר בשוק הדיור ונמכרה בתחילת השנה לבנק אוף אמריקה במחיר חיסול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully