וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: משחקי נבחרות ישראל וקבוצות ישראליות בטורנירים בינלאומיים ישודרו חינם בערוצים פתוחים

צבי זרחיה

14.7.2008 / 17:39

הצעת החוק של הח"כים ארדן וחסון אושרה בצהריים בוועדת הכלכלה לקראת הצבעה בקריאה הראשונה

ההצעה קובעת כי משחקים של קבוצות ישראליות בטורנירים הבינלאומיים הרשמיים ומשחקי נבחרת ישראל במסגרות בוגרים ונוער, לרבות בשלב המוקדמות, ישודרו אך ורק בערוצים הפתוחים - שצפייה בהם אינה כרוכה בתשלום נוסף (ערוצים 1,2,5,10).



ארדן וחסון אומרים כי בשנים האחרונות, לאור מקרים חוזרים ונשנים בהם נדרשו צופים לשלם סכום נוסף מעבר לחבילת הבסיס בעבור הצפייה במשחקים מעין אלו, דרש ארדן מהמועצה לכבלים ולוויין לגבש כללים ברורים לגבי המשחקים שייכללו בערוצים הפתוחים לציבור. מאחר שכללים אלה טרם נקבעו, יש לדבריהם להסדיר בחקיקה את פירוט אירועי הספורט שהם בעלי חשיבות ציבורית ושכלל הציבור יוכל לצפות בהם.



ארדן הוסיף: "מחובתנו להגן על האינטרס הציבורי, ולהפסיק לאפשר את עושק צופי הספורט בישראל. לא יכול להיות שצפייה באירועי ספורט מרכזיים תהיה רק נחלתם של בעלי ממון. צריך לזכור שמשלם המסים כבר סיבסד את שידור המשחקים באמצעות רכישת כרטיסים למשחקים, תשלום לטוטו, אגרת הטלוויזיה ותשלום על חבילת הבסיס - שגם כך היא בין היקרות בעולם. אין כל סיבה שצופה ישלם סכום נוסף מעבר לכך בכדי לצפות במשחקי הנבחרת הלאומית ובמשחקיהן של קבוצות ישראליות, שחלק נכבד מתקציבן מגיע מהציבור".



יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, ניצן חן, אמר כי "אנו בעד שכל משחק של קבוצה ישראלית ישודר ללא כסף, אך זה לא פשוט. המועצה מקיימת שימוע בנושא שנמשך מספר חודשים, אנו לקראת סיום ההליך - ואני מבקש שהוועדה תמתין לסיום השימוע".



שרון שמש, היועץ המשפטי של המועצה לשידורי כבלים ולוויין, אמר כי זכות שידור היא קניינן של הקבוצות. לדבריו, זו פגיעה בנכס של הקבוצות. ניתן לחייב שידור בערוצים פתוחים על משחקי גמר וחצאי גמר אך לא על כלל המשחקים - ולכן מוצע כי משחקים בהשתתפות קבוצות ישראליות במפעלים בינלאומיים, ישודרו בערוצים שלציבור הרחב יש נגישות גבוהה אליהם, כלומר גם ערוץ 5+ - או לאפשר PPV (תשלום עבור צפייה) עבור משחקים.



במהלך הדיון הודיע ארדן כי בעת הדיונים להכנת הצעת החוק לקריאה השנייה והשלישית, תידון האפשרות להוסיף סעיף בחוק - אשר יאפשר, במידה שאף אחד מהערוצים הפתוחים לא ירכוש זכויות שידור למשחק מסוים, ולאחר שקוים משא ומתן בתום לב, לתת למועצה לשידורי כבלים ולוויין, לאחר בחינת הנושא, לאשר מכירה של משחק ספציפי לאחד הערוצים בתשלום.



חסון הסביר ש"הצעת החוק באה לשים סוף למסחטת התשלומים של חובבי הספורט, על ידי גופי השידור בארץ. אין כל סיבה שבעולם שאזרח ישראלי ישלם מאות שקלים במצטבר כדי ליהנות ממשחקים של נבחרות ישראל, או מאירועי ספורט בעלי חשיבות לאומית. אירועים אלו שייכים לכלל הציבור בישראל ואסור לאף אחד לפגוע בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully