וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מתווכים שהורשעו בהעלמת מס בגובה 27 מיליון שקל נשלחו למאסר בפועל

הילה רז

14.7.2008 / 17:47

האישום המרכזי ייחס לדוד רפאל ולשותפו יזהר לבנה לפחות 34 עסקות נדל"ן של לפחות עשרה מיליון שקל

לפי כתב האישום המקורי שהוגש ב-2004 הואשם דוד רפאל בדיווח כוזב בהצהרות הון שהגיש למס הכנסה בשנים 1993 ו-2000, לאחר שלא הצהיר על רכב ומספר נכסי מקרקעין שרכש בסכום כולל של כ-2.6 מיליון שקל. כמו כן הואשם רפאל בהעלמת הכנסותיו מחברת תיווך ונדל"ן דנגי בע"מ, שניהל בין השנים 94'-96' בסך 3.3 מיליון שקל. רפאל נאשם בהעלמות מס נוספות מחברות שהפעיל בסך כולל של 1.9 מיליון שקל.



האישום המרכזי ייחס לרפאל ולשותפו לעסקי הנדל"ן יזהר לבנה לפחות 34 עסקות בנדל"ן מהן צמחו לשניים הכנסות של לפחות עשרה מיליון שקל. השניים הואשמו כי בין השנים 2002-1999 לא דיווחו על עיסוקם כסוחרים ומתווכים בנדל"ן, לא הנפיקו חשבוניות מס בגין מרבית העסקות ולא ניהלו ספרי חשבונות.

במסגרת כתב אישום מתוקן הודו השניים במיוחס להם והסדירו את החוב האזרחי מול רשות המסים בכך ששילמו 1.5 מיליון שקל למס הכנסה ולמס רכוש.



השופטת דניאלה שריזלי מבית משפט השלום בתל אביב מציינת כי רפאל היה המוציא והמביא בכל העסקות, הגה את הרעיונות והוציאם לפועל. הוא ביצע את העבירות במשך כתשע שנים והשמטות המס שלו ממחזורי העסקות הסתכמו ב-17 מליון שקל. לזכותו עמדו העובדות שהודה במסגרת הסדר טיעון ושילם 1.5 מיליון שקל בנוסף לרכוש שעיקלה לו רשות המסים. על רפאל הוטלו שנתיים מאסר בפועל, שנה מאסר על תנאי וקנס בגובה 100 אלף שקל.



על ליבנה שחבר לרפאל ב-99' הוטלו עשרה חודשי מאסר בפועל, עשרה חודשי מאסר על תנאי וקנס בגובה 40 אלף שקל.



השופטת שריזלי מסכמת את פסק דינה בציינה כי "כתב האישום כמכלול, ומעשי העבירה שנשקפים ממנו, מבחינה חברתית ומן ההיבט הערכי, הם מהחמורים והבוטים בהם נתקלתי".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully